به‌کارگیری بزرگترین ترانس برق با ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر برای تامین برق مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دو دستگاه ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر برای تامین برق مشهد وارد استان شده و هم‌اکنون وارد مشهد شد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،جواد خدایی در حاشیه جلسه هماهنگی برای ورود این ترانس‌ها به مشهد در این رابطه، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی انجام شده و تاکنون به نحو مطلوب برق شهر مشهد مقدس تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای عبور از بار مصرف برق در سال 1403 در یک اقدام ویژه، پروژه‌ افزایش ظرفیت پست 400 کیلوولت ذکریا در دستور کار قرار گرفت.

وی به جزییات پروژه فوق پرداخت و افزود: این پست نقشی مهم در تامین برق شهر مشهد خواهد داشت. بر این اساس به منظور صرفه‌جویی‌های لازم، دو دستگاه ترانس 315 مگاولت آمپر خریداری شد که تاکنون در صنعت برق خراسان این تکنولوژی استفاده نشده است.

خدایی تصریح کرد: این ترانس‌ها علاوه بر اینکه 1.5 برابر ظرفیت ترانس‌های موجود در شبکه ظرفیت دارند، در هزینه‌های احداث، نصب و راه‌اندازی، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را برای صنعت برق خراسان به همراه خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با یکی از سازندگان بزرگ ترانسفورماتور‌ها در کشور مذاکره به عمل آمد و دو دستگاه ترانس مذکور تامین شد و هم‌اکنون در مسیر حمل به سمت شهر مشهد است. بر این اساس با نصب این ترانس‌ها علاوه بر رفع محدودیت انتقال تامین برق شهر مشهد در اوج بار سال آینده، ما صرفه‌جویی‌های قابل توجهی در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این پروژه‌ خواهیم داشت.

وی یادآور شد: وزن این ترانس‌ها حدود بیش از 220 تن بوده که توسط بوژی‌هایی از استان زنجان حرکت و یک ماه از حمل آنان سپری شده و هم‌اکنون وارد مشهد شده‌اند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید