بهره‌مندی ۹ هزار و۵۵۳ زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی از بیمه اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هزار و ۵۵۳ زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی  از طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و زنان سرپرست خانوار شهری بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش اعتمادساز، مسعود فیروزی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: تعداد خانواده‌های دارای فرزند دو قلو تحت حمایت بهزیستی از یک هزار و 623 نفر در ابتدای دولت سیزدهم به 4 هزار و 100 خانواده افزایش یافته و توانسته‌ایم خانواده‌های بیشتری را تحت حمایت قرار دهیم.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم 9 هزار و 553 زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی  از طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و زنان سرپرست خانوار شهری بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها از حمایت‌های دیگری شامل کمک به تغذیه، مسکن و تسهیلات اشتغال برخوردار می‌شوند. افزایش تعداد خانواده‌های بهره مند از کمک هزینه بلاعوض ودیعه مسکن از 114 خانواده به 622 به منظور دسترسی آنان به سطح مناسب زندگی، پرداخت کمک‌های نقدی جهت هزینه‌های ضروری زندگی، درمان، مسکن و غیره توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی افراد و خانواده‌های نیازمند درجهت بهینه‌سازی خدمت و ارتقای کیفیت زندگی جمعیت هدف از طریق سلامت‌نگری و سلامت محوری بخش دیگری از حمایت‌های انجام گرفته از زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها است.

فیروزی با اشاره به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از کمک هزینه سرمایه کار از 74 به 215 نفر افزایش داشته است، گفت: ارائه آموزش‌های آماده‌سازی شغلی و ارتقای توانمندی همه جانبه بانوان  از طریق شناسایی قابلیت‌ها و استعدادها، رغبت‌ها،‌ خصیصه‌های روانشناختی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان و فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال و فعالیت مولد و پایدار جهت خانوارهای تحت حمایت به منظور حفظ کرامت انسانی و ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی و تأمین شرایط و موقعیت‌های پایدار برای خودکفایی نسبی آنان همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های بهزیستی بوده است.

وی تاکید کرد: تشکیل و حمایت از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار به منظور راه‌اندازی مشاغل گروهی و دستیابی به خودکفایی اقتصادی و افزایش تعداد گروه‌های همیار از 186 به 243 گروه، افزایش تعداد گروه‌های خودیار از 220 به  300 گروه  و بهره‌مندی در راستای اجرای طرح خدمات مالی خرد به منظور دسترسی زنان سرپرست خانوار به تسهیلات بانکی بدون وثیقه در راستای خوداشتغالی و توانمند سازی، حمایت و پرداخت شهریه دانشجویان عضو خانواده‌های خدمت گیرنده، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش که تعداد دانش‌آموزان مورد حمایت از 4 هزار و 900 دانش‌آموز به 6 هزار و 800 نفر افزایش از دیگر اقدامات دولت سیزدهم  در حوزه مددجویان بهزیستی خراسان رضوی بوده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید