برقراری ۱۰۲ هزار تماس موفق با خط مشاور ۱۴۸۰ خراسان رضوی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۲ هزار تماس موفق با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ انجام گرفته است و ۶۸ هزار نفر جهت دریافت مشاوره حضوری به مراکز مشاوره غیردولتی مراجعه کرده‌اند.

 به گزارش اعتمادساز، هادی قیصری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر 16 متخصص با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در خط 1480 ساعت 8 صبح تا 24 آماده پاسخگویی به تماس‌های این سامانه هستند.

وی افزود: اضطراب و افسردگی بیشترین مسائل روانشناختی مطرح شده در تماس‌های تلفنی است و موضوعاتی از قبیل مشاوره خانواده و فرزندپروری عمده‌ترین مواردی است که در این تماس‌ها عنوان می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: سامانه صدای مشاور 1480 در سه زمینه کلی راهنمایی، ارجاع و مشاوره در زمینه‌های خانواده، پیش از ازدواج، اختلافات زناشویی، روابط والد و فرزند، اعتیاد، مشاوره‌های تحصیلی و… فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، گفت: گاهی به دلیل عدم برخورداری فرد از خدمات مشاوره، یک مسئله به مشکل و درنهایت به بحران تبدیل می‌شود. ارائه مشاوره صحیح بر روی نگاه فرد به زندگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در ارتقای کیفیت دارد.

قیصری عنوان کرد: زندگی فردی و اجتماعی ایفا می‌کند. در حال حاضر 191 مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی به‌صورت حضوری خدمات مشاوره و روانشناختی ارائه می‌کنند و در سال گذشته 68 هزار نفر از خدمات مشاوره روانشناختی حضوری در بخش غیردولتی برخوردار شده اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: خط ملی اعتیاد با شماره 09628 نیز یکی از خطوطی است که از سال 1388 به ارائه خدمات مشاوره در راستای پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد می‌پردازد. 20 مشاوره متبحر با حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط از ساعت 8 صبح تا 21 پاسخگوی تماس‌های برقرار شده هستند و به ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌پردازند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید