برخورداری روستاهای بالای۲۰خانوار از آب شرب پایدار

مدیر عامل آبفای خراسان رضوی گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی تا ۳ سال آینده از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش اعتمادساز، حسین امامی اظهار کرد: ۱۲۱ روستای کم و بی آب در فاز نخست و ۷۷۰ روستا هم در فاز دوم طرح محرومیت زدایی دولت با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی از فهرست تنش آبی خارج خواهند شد.

مدیر عامل آبفای خراسان رضوی اعتبار فاز اول طرح را ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و فاز دوم را ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که تا سه هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

به گفته وی ۳۸۵ روستا هم در ۱۸ ماه گذشته با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریالی توسط افراد خیر و نیکوکار آبرسانی شده‌اند.

امامی احداث ۲۲ هزار مترمکعب مخزن، ۳۴ ایستگاه پمپاژ، اجرای ۳۲۸ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۲ کیلومتر توسعه و اجرای شبکه و حفر و تجهیز ۷۰ حلقه چاه با اعتبار شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را از دیگر دستاوردهای آبفای استان در دولت سیزدهم برشمرد.

مدیر عامل آبفای خراسان رضوی همچنین گفت: با هدف تکمیل و اجرای طرح‌های فاضلاب استان نیز ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذاران بخش غیر دولتی هزینه خواهد شد.

وی در غرفه آبفای خراسان رضوی در قالب میز خدمت به درخواست‌های مشترکان شهرستان پاسخ داد و از طریق تماس با مدیران هم دستور پیگیری داد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید