بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات به شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی را برعهده گرفت

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین این شرکت با مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان امضا شد و این بانک مسوولیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرکها و نواحی صنعتی استان را با محوریت رشد و توسعه صنایع کوچک برعهده گرفت.

به گزارش اعتمادساز، جعفر فرشچی روز یکشنبه در حاشیه نشست امضای این تفاهمنامه افزود: تفاهمنامه شرکت شهرکهای صنعتی و بانک توسعه تعاون خراسان رضوی با هدف “جهش تولید با مشارکت مردم” و کمک به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش صنعت در راستای تفاهم ملی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با این بانک امضا شد.

وی اضافه کرد: هدف از این انعقاد این تفاهم نامه پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه در گردش و سرمایه ایجادی به صنعتگران و تولیدکنندگان برای حصول ارزش افزوده مناسب و رشد تولید است و در همین زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی که واجد شرایط لازم هستند برای دریافت تسهیلات تلفیقی توسط این شرکت به بانک معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده، فعال و راکد و طرحهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی که بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در کارگروه ارزیابی مشترک شرکت شهرکهای صنعتی استان و بانک مورد تایید قرار بگیرند پرداخت خواهد شد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه گفت: بانک توسعه تعاون امروز یکی از حامیان اصلی صنعت شناخته می شود و خرسندیم که در نقطه درستی ایستاده ایم.

رئوف احمدی با اشاره به عملکرد بانک توسعه تعاون افزود: فرق ما با سایر بانکها جوانی و چابک بودن آن است که این ۲ مولفه در پیشبرد اهداف مجموعه هایی که با ما همکاری می کنند، بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اختصاص تسهیلات در این بانک با اولویت تعاونی ها و طرحهای تعاونی است اما بخشهای دیگر را نیز شامل می شود و در کل کشور میزان اختصاص تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها حدود ۷۰ درصد است که این میزان در استانهای مختلف براساس میزان فعالیت تعاونی ها متفاوت است.

هم اکنون از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید