بارش‌های بهاری در خراسان رضوی ۱۴۷۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارشهای بهاری هفته گذشته در این استان در حوزه راه و کشاورزی هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

به گزارش اعتمادساز، سیدرضا عباسی نیشابوری افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال از این خسارت مربوط به جاده ها و ابنیه فنی راه ها در شهرستان های بردسکن، بجستان، تربت حیدریه، رشتخوار، کلات، خوشاب، مشهد، کوهسرخ و گناباد بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به این حوزه را بسیار محدود اعلام کرده بود، بیان کرد: بر اساس اعلام فرمانداران، خسارت سیلاب و بارش های هفته گذشته در شهرستانهای مختلف استان با باغ ها و مزارع، افزون بر هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: جمعه گذشته نیز در پی شکسته شدن سد و بندهای کشاورزی در زیر کوه قاین خراسان جنوبی آب وارد برخی روستاهای جنوبی شهرستان خواف شد.

عباسی افزود: خوشبختانه فرمانداری به سرعت با استفاده از ماشین آلات راهداری مسیر سیلاب را تغییر داده و سدی در برابر ورود آب به بخش های کشاورزی ایجاد کرد ولی باز هم برخی مزارع در شهرستان خواف با نفوذ محدود آب دچار خسارت جزیی شدند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید