ایران رکورددار رشد تولید خودرو در بین کشورها با تولید بالای یک میلیون خودرو

آمارهای منتشر شده از میزان تولید خودرو در جهان نشان می‌دهد که بیشترین افزایش تولید در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ در بین کشورها با تولید بیش از یک میلیون خودرو، مربوط به ایران است که رشد ۳۱ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای منتشر شده از میزان تولید خودرو در کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ و مقایسه آن با آمار تولید سال ۲۰۲۱، نشان می دهد که میزان تولید خودرو در ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد بیش از ۳۱ درصدی داشته است.

همچنین بر اساس آمارها، بیشترین افزایش تولید در بین کشورهای با تولید بیش از یک میلیون دستگاه، مربوط به ایران است و بعد از ایران، اندونزی با رشد حدود ۳۰ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

بنا بر گزارش، تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۶۰ هزار دستگاه بوده که در سال ۲۰۲۲ با افزایش تولید ۳۰۰ هزار دستگاه، تولید خودرو به حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه رسیده که افزایش ۳۱.۰۲ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۲۱ را ثبت کرده است.

رتبه سایر کشورهایی که دارای تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در سال هستند نیز به شرح نمودار زیر است که در این رتبه‌بندی، تولید کشورهایی مثل آلمان با ۱۱ درصد ، اسپانیا با ۶ درصد و فرانسه با ۲ درصد افزایش و کشور اسلواکی نیز با کاهش تولید ۳درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ مواجه بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید