ایران خواستار تضمین عدم تکرار اقدامات ترامپ است

لارا روزن روزنامه‌نگار آمریکایی در وبلاگ دیپلماتیک خود به نقل از یک مقام غربی نوشته است که «این مسئله قطعاً یکی از موانع جدی موجود است. ما سعی می کنیم خلاق باشیم، اما درباره اینکه تا چه حد می‌توانیم پیشروی کنیم، محدودیتی وجود دارد».

خانم روزن به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: «در میان چندین مانع هنوز حل نشده، ایران به دنبال گرفتن تضمین عدم نقض مجدد این پیمان توسط ایالات متحده است که به نظر می‌رسد آمریکا قادر به ارائه آن نیست».

این روزنامه‌نگار با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشته است عراقچی تأکید دارد که انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیری در مذاکرات وین نخواهد داشت و گفت: «من هیچ جای نگرانی نسبت به پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات نمی بینم. مذاکرات هسته ای در چارچوب مسائل کلان سیاسی کشور است».

بر اساس گزارش رویترز میخائیل اولیانوف ، سفیر روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار عکسی از دیدار هیئت روسی با هیئت آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی، در توئیتر با اشاره به پیشرفت در گفتگوهای وین و موضوعات دشوار باقیمانده نوشت:«طی چند روز گذشته در مورد یکی از بحث برانگیزترین موضوعات یعنی برنامه اجرای اقدامات متقابل (چه کسی، چه زمانی، چه کاری را باید انجام دهد) به شفافیت بیشتری دست یافتیم. با این حال، برخی از موضوعات دشوار و وقت گیر هنوز حل نشده باقی مانده اند». همچنین وزارت خارجه فرانسه پیش‌تر گفته بود هنوز اختلاف نظرهای مهمی وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید