ایجاد بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در توانمندسازی اقتصادی در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی توسط این کمیته ایجاد شده است، گفت: ۱۱۶ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در این استان به وجود آمده است که بیش از ۳۳ هزار تای آن سهم کمیته امداد بوده است.

به گزاری اعتمادساز، رضا سلم‌آبادی امروز، اول شهریورماه در نشست خبری دستگاه‌های فرهنگی نمایشگاه دستاوردهای دولت بیان کرد: دستگاه‌ها به اقتضائات زمان از ابتدای انقلاب تشکیل شده‌اند. ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب و بعد از تشکیل نهاد اجرایی امنیتی دومین نهاد، نهاد کمیته امداد بود که به همت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی در خصوص خدمات این سازمان اظهار کرد: بسیاری از این دستگاه‌هایی که در اول انقلاب شکل گرفت به مرور زمان با یکدیگر ادغام شدند اما کمیته امداد از دستگاه‌هایی است که طی این ۴۳ سال تغییرات خود را در جهت توانمندسازی بیشتر پیش برده است. بیش از ۱۲۰ نوع خدمت در کارنامه کمیته امداد ثبت شده که این خدمات در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

سلم‌آبادی در خصوص فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های ما مبتنی بر مردمی‌سازی است؛ یعنی هیچ کدام از فعالیت‌های کمیته امداد بدون مشارکت مردم انجام نمی‌شود.

وی در خصوص اشتغال‌زایی افزود: در توانمندسازی اقتصادی در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد شکل گرفته است. یعنی اگر ۱۱۶ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در این استان به وجود آمده است، بیش از ۳۳ هزار آن سهم کمیته امداد بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ ، ۹۸ درصد منابع اشتغال امداد در استان جذب شده و در سال ۱۴۰۱ از لحاظ کمی و تعدادی، خراسان رضوی رتبه اول را در این حوزه کسب کرده که نشان از همراهی بانک ها دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به روش‌های پرداخت نوین کمیته امداد در حوزه صدقات، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها مصر به واریز پول نقد در صندوق هستند اما کمیته امداد برای دسترسی زودتر صدقات مردم به محرومین روش های نوینی را ایجاد کرده است که با استفاده از آن می توانند صدقات خود را به صورت آنی به دست محرومین برسانند، برای این منظور کد دستوری *۸۸۷۷*۰۵۱# تعریف شده است.

وی بیان کرد: حوزه‌های معیشت، اشتغال، تحصیلی و فرهنگی به ترتیب بیشترین آمار پرداختی در کمیته امداد به مددجویان است و علت رتبه اول پرداخت در معیشت، سالمند بودن بیش از ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت بوده است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید