امیدآفرینی در حاشیه شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزء مناطق برخوردار و ارتقابخش باشد، نه تنها وضعیت مناسبی داشته باشد، بلکه باعث ایجاد زمینه‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش اعتمادساز، حاشیه شهر مشهد یکی از پر بحث ترین و پر حاشیه ترین و در صدر خبرهای مسئولین استانی و ملی در تمام ادوار بوده ‌و همیشه حاشیه شهر در نگاه مسئولان سکوی پرتاب بوده ‌و در نگاه شهروندان مناطقی با بیش‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اما در دولت سیزدهم مسئولین تلاش کردند تا این نگاه را  هم در خودشان و هم در شهروندان تغییر دهند و همین سبب شد تا بیشترین پروژه‌های عمرانی ، ورزشی و فرهنگی شهر مشهد به مناطق حاشیه شهر اختصاص پیدا کند بطوریکه انتظار می‌رود با ادامه این روند در آینده‌ای نزدیک شاهد به متن رسیدن حاشیه‌های مشهد باشیم و دیگر نامی از حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار در شهر مشهد و دیگر استان‌های کشور نباشیم.

در همین راستا تا پایان سال شاهد افتتاح فاز اول بوستان 73هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد خواهیم بود پروژه ای که علاوه بر ماهیت  پارک بخش‌های مختلفی را نیز در خود جای خواهد داد وبسیاری از کمبودهای فرهنگی و اجتماعی، تفریحی و ورزشی و حتی فضای سبز در این منطقه را جبران خواهد کرد.

در همین راستا یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان 73 هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد و بهره‌برداری از 88 پروژه عمرانی، ورزشی و زود بازده منطقه 6 اظهارداشت: امید و نویدی داریم با این توضیح که همچنان موضوع حاشیه شهر و رسیدگی و کاهش کم‌برخورداری این مناطق مخصوصا در ارتباط با مباحث زیرساختی اولویت مسئولان شهری و دستگاه‌های استانی است. از سرعت عمل، دقت و استمرار در این موضوع تشکر و قدردانی دارم.

وی بیان کرد: پارک ملت با متراژ 70 هکتار در غرب مشهد واقع شده و این پارک با 73 هکتار در شرق مشهد و به موازات پارک ملت احداث خواهد شد. امیدواریم با طراحی و سرعت عملی که خواهند داشت، این پروژه را پیش ببرند. بخش بانوان و بخش‌های دیگری در این پروژه وجود دارد‌. امیدواریم پارک کرامت در رفع و کاهش عقب‌ماندگی در زیرساخت‌های منطقه مؤثر واقع و زمینه‌ای برای ارتقا‌بخشی شود. همچنان پروژه‌های متعدد شهری و پروژه‌های اساسی‌تر دیگری که در رفع عقب‌ماندگی حاشیه شهر مؤثر بوده، در دست اقدام است.

استاندار خراسان رضوی افزود: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزو مناطق برخوردار و ارتقابخش باشد، نه تنها وضعیت مناسبی داشته باشد، بلکه باعث ایجاد زمینه‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری شود. امیدواریم اقدامات ما در ارتباط با مشهد و حاشیه شهر زمینه‌ای برای تحقق پروژه‌ها شود، عنوان کرد: بیمارستانی در حاشیه شهر در حال انجام است و استمرار دارد، اما باید سرعت پیدا کند.

وی ادامه داد: 88 پروژه زودبازده نیز در دستور کار است و  همه مسئولان ضمن اینکه در سطح کلان شهر مشهد مشغول برنامه‌ریزی، پیگیری و انجام وظایف هستند، اما دغدغه خاصی نسبت به حاشیه شهر دارند که امیدواریم این دغدغه‌ها منتج به نتایج خوب برای اهالی این مناطق شود.

نظری گفت: طراحی‌، برنامه‌ریزی‌ و ایده‌پردازی‌ها براساس رویکرد مردم محور و خدمت مناطق کم‌برخوردار است. از شهرداری و شورای شهر که پروژه‌ها را یکی پس از دیگری در مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار می‌دهند؛ تشکر می‌کنم. امید است راه‌اندازی این پروژه‌ها در کاهش عقب ماندگی‌های موجود در بخش زیرساختی موثر واقع شوند. تمامی دستگاه‌های متولی و مسئول باید در راستای وظایف خود بهترین خدمات را به مناطق کم‌برخوردار ارائه‌ دهند. تمامی دستگاه‌های متولی و مسئول باید در راستای وظایف خود بهترین خدمات را به مناطق کم‌برخوردار ارائه‌ دهند.

امروز اضلاع مثلث شعار جهان‌شهر برکت و کرامت کامل شد

حسن کریم‌دادی، رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از سیاست‌های اصلی شورای ششم توجه و رسیدگی ویژه به مناطق حاشیه شهر بود‌ه که روز اول تأسیس شورا بودجه بسیار خوبی برای مناطق حاشیه شهر در نظر گرفتیم. تاکنون 25 میلیارد برای رسیدگی به مناطق حاشیه شهر و اقداماتی که شورای محلات مناطق انجام می‌دهند اجرایی شده است و تا کنون در منطقه 4 و 6 بخشی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دیگر شورا توسعه پارک‌ها بود، افزود: بخشی از پارک کرامت از دوره قبل آغاز شده بود که در دوره ما به دلایلی تعطیل شد و در این فرصت کار جدیدی در حوزه طراحی انجام دادند که کار کاملی انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این پارک مشکل این منطقه را حل می‌کند، ادامه داد: پارک 5 هکتاری دیگری در نزدیکی این محدوده است که امیدواریم مشکل حل و کلنگ‌زنی شود.

وی با اشاره به این موضوع که امروز اضلاع مثلث شعار جهان‌شهر برکت و کرامت کامل شد که جهان شهر پادگان، برکت بزرگراه امام علی(ع) و کرامت نیز این منطقه محروم است، تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری 20 پروژه پیشران داریم. پارک بانوان بسیج اکنون به سرعت در حال کار بوده و به زودی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید