امدادرسانی ۱۰ تیم هلال احمر خراسان رضوی به زلزله‌زدگان ۴ روستای افغانستان

مدیرکل هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۰ تیم هلال احمر خراسان رضوی به زلزله‌زدگان ۴ روستای کشور افغانستان امدادرسانی کردند.

به گزارش اعتمادساز، محسن ذاکریان اظهار داشت: به دنبال زلزله‌ای که پانزدهم مهرماه ساعت 10 صبح اتفاق افتاد و زلزله‌های بعدی به سرعت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک‌های مردمی خود را اعلام کرد و همچنین به فاصله 24 ساعت پس از دریافت رسمی درخواست کمک جمعیت هلال احمر افعانستان جهت کمک تیم‌های خود را به این کشور اعزام کرد.

وی افزود: به دنبال این درخواست‌ها نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی به سمت مناطق زلزله‌زده در قالب 10 تیم امدادی و 22 خودرو و 5 خودرو سنگین و اقلامی شامل  500 تخته چادر، 4000 پتو، 100 تخته موکت و 500 ست ظروف و همچنین 500 جیره غذایی خانوار برای مدت 10 روز اعزام شدند.

ذاکریان ادامه داد: تیم‌های جستجو و نجات دربازه زمانی طلایی 72 ساعت اول حضور پیدا کردند و با راهنمایی مسئولان محلی و مردم متأثر از زلزله، 3 روستا برای نجات انتخاب شدند، نایب رفیع، کوشکک، سیاه آب  از جمله روستا‌های محل عملیات بودند، در عملیات تجسس با استفاده از شش قلاده سگ زنده‌یاب و تجهیزات و امکانات دیگر مانند دستگاه‌های بتن‌بر، آهن‌بر و با استفاده از گزارش مردم مشغول امداد‌رسانی شدند. تیم جمهوری اسلامی اولین و تنها تیم بین‌المللی حاضر در 72 ساعت اول در منطقه هرات بود و در روز اول هیچکس زیرآوار نماند.

مدیرکل هلال احمر خراسان رضوی در مورد اسکان زلزله‌زدگان نیز گفت: اسکان و برپایی اردوگاه‌ها، تغذیه اضطراری خانواده‌ها و چادر‌های امدادی پناهگاه امن در دستور کار قرار گرفت، همچنین 4 روستا توسط گروه‌های ایرانی پوشش داده شد و در سحرگاه امروز با زلزله‌ای که رخ داد دوباره نیرو‌های امدادرسان اعزام شده و ما اکنون با مردم زلزله‌زده افغانستان دیدار داشتیم.

وی بیان کرد: هم اکنون 130 مجروح در بیمارستان حوزوی هرات بستری هستند و عیادت و خدمت‌رسانی به این مصدومان از برنامه‌های امروز ما بوده است.

ذاکریان گفت: روز اول گروه (جستجو و نجات) در روستا‌های نایب رفیع کوشکَک سیاه آب و روز دوم گروه  (امداد، اسکان و تغذیه اضطراری) و در روز سوم گروه‌ها و نیرو‌های (جستجو و نجات+امداد، اسکان و تغذیه اضطراری)در روستا‌های حوالی روستای کوشکَک و روستا‌های حوالی روستای چاهک انجام شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید