امام جمعه تربت جام: افزایش مصرف گاز در تربت جام باعث قطعی در کارخانجات شده است

امام جمعه تربت جام گفت: افزایش مصرف گاز در تربت جام موجب قطعی گاز کارخانجات این شهرستان شده است.

به گزارش اعتمادساز، حجت الاسلام حسین اسلامی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های تولیدات انرژی، صنعتی، نفت، خودروسازی، فن آوری، اطلاعات، پزشکی، کشاورزی، نساجی و لوازم خانگی اظهار کرد: متأسفانه هنوز از نخبگان در حوزه صنعت و پیشرفت کشور استفاده نشده و مردم از این دستاوردها غافل هستند و ظرفیت‌های بالای کشور وارد چرخه علمی کشور نشده است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به اینکه دهه نود دهه کم کاری دولت‌ها بود افزود: مطالبات رهبری از مدیران، دولتمردان، مجلس و دست اندرکاران صنایع و صنعت کشور، درمان دردهای اقتصادی است در دهه نود ده سال رشد اقتصادی و پیشرفت کشور متوقف شده بود و امروز با مشکلات اقتصادی مواجه ایم

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور عدم تناسب و ناترازی تولید و تقاضا در کشور است ناترازی در آب، برق، گاز و ناترازی های بانکی و این ناترازی ها بدون مشارکت بخش خصوصی برطرف نخواهد شد.

اسلامی بیان کرد: دولت باید ظرفیت نقدینگی و نخبگی کشور را مدیریت کنند و میدان را برای ابتکار عمل و فضای کسب و کار برای بخش خصوصی باز کند تا رکورد ده ساله و ناترازی جبران شود.

امام جمعه تربت جام با اشاره به احیای صنعت فضایی کشور پس از ده سال ابراز داشت: پس از احیای دوباره صنعت فضایی کشور چهار ماهواره به فضا پرتاب شد و در کشور کمبود منابع، جوان و نخبه نداریم و ظرفیت بسیار بالایی در پیشرفت تکنولوژی داریم.

وی گفت: ما در منابع طبیعی ظرفیت فوق العاده ای داریم و ظرفیت معدنی کشور ما آنقدر زیاد است که اگر به فعلیت برسانیم می‌توانیم درآمد معدنی را جایگزین نفتی کنیم.

اسلامی با اشاره به ورود نامزدها به عرصه انتخابات و اینکه در تربت جام ناترازی بحران آب داریم اظهار داشت: یکی از شاخص‌های نامزدهای اصلح انتخابات ارائه طرح برای جبران ناترازی ها در کشور است.

امام جمعه تربت جام ادامه داد: نامزدها به جای بحث‌های بی فایده و اختلاف برانگیز درباره مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم برنامه و طرح بدهند تا مردم با شناخت و بصیرت بیشتر و بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کمبود گاز موجب قطع گاز کارخانجات در تربت جام شده است یادآورشد: مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت افزایش یافته و گاز کارخانجات از جمله سیمان، قند، آجرپزی در تربت جام قطع شده است و با ده درصد کاهش مصرف مردم، مشکل کارخانجات و واحدهای تولیدی رفع می‌شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید