افزون بر هشت میلیارد ریال زکات در گناباد جمع آوری شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات گناباد گفت: هشت میلیارد و ۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال زکات طی سال گذشته در این شهرستان جمع آوری شد.

به گزارش اعتمادساز، محسن فولادی پور روز دوشنبه در نشست شورای زکات گناباد افزود: از این میزان پنج میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال را زکات فطریه، یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال را زکات مستحبی و ۴۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را زکات واجب تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هم کفاره عمد و عید فطر طی سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد جمع آوری شد.

دبیر شورای زکات گناباد گفت: ۴۰ ستاد فرعی جمع آوری زکات در ۷۵ روستای این شهرستان فعال شده است و با محوریت یک روحانی، شورای اسلامی و فرماندهی پایگاه بسیج روستا زکات را جمع آوری مبالغ آن را بین نیازمندان شناسایی شده، توزیع می کنند.

فولادی پور افزود: علاوه بر ۷۸ پایگاه دارای مجوز کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی، خیریه ها و مراکز نیکوکاری در شهر گناباد و شهرهای تابعه نظیر بیدخت و کاخک، ۴۰ ستاد فرعی در ۷۵ روستا برای جمع آوری فطریه و کفاره عید فطر سال جاری فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: فعالیت پایگاههای بدون مجوز زکات و فطریه در آستانه عید فطر امسال در این شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده، فرماندهی انتظامی آنها را جمع آوری و از فعالیت آنها جلوگیری می کند.

دبیر شورای زکات گناباد با اشاره به این که طبق نظر مراجع تقلید، اولویت هزینه کرد زکات، کمک به محرومان است از مسوولان و دست اندرکاران ذیربط درخواست کرد بیشتر جهت دهی هزینه کرد زکات را برای حمایت از افراد محروم و تامین جهیزیه زوجین بی بضاعت قرار دهند.

فولادی پور افزود: زکات باید با اولویت معیشت، درمان، تحصیل، مسکن و جهیزیه برای افراد محروم هزینه شود.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید