افزایش ۳.۵ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خراسان رضوی در یک و سال نیم گذشته در همه زمینه‌ها رشد داشته، از افزایش ۳.۵ برابر سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اعتمادساز، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی به عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در یک و سال نیم گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی در یک سال و نیم گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد قرارگاه اقتصادی بود تا نظم اقتصادی حاکم شود.

وی ادامه داد: در حوزه عددگذاری‌ها برای شاخص‌های اقتصادی مختلفی که در عرصه دستگاه‌های اجرایی است افق‌ها تعیین و محقق شد که نتیجه آن سبقت رشد اقتصادی استان از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سال 1401 در احیای واحدهای راکد نیز 310 واحد غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت و همچنین در رشد معادن 50 درصد رشد و خام‌فروشی را هم به کمتر از 2 درصد رسانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات نیز علی‌رغم اینکه بازار افغانستان تحت تاثیر اتفاقات منفی شده بود و بازار این کشور کشش برای خرید نداشت، اما توانستیم 1.4 درصد رشد صادراتی داشته باشیم.

چمندی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به خشکسالی‌ها پیش‌بینی می‌شد 100 هزار تن کاهش تولید و خرید تضمینی گندم داشته باشیم، اما همانند سال قبل آن تولید داشتیم.

وی توضیح داد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته 3.5 برابر مدت مشابه رشد داشتیم. در سرمایه‌گذاری داخلی استان هم 62 هزار و 500 میلیارد تومان منابع دیده شده بود که بیش از این یعنی 70 همت محقق شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید