افزایش ۱۳ درصدی خرید گندم در نیشابور

مدیرجهادکشاورزی نیشابور گفت: در سال جاری ۱۳ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته را در نیشابور داشتیم.

به گزارش اعتمادساز، علی مبارکی اظهار کرد: با تمام ناملایماتی که در سال‌های گذشته مانند خشکسالی و سرما در بخش کشاورزی اتفاق افتاده، قسمت عمده‌ای از نیاز کشور توسط کشاورزان تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: در سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم توسط دولت خریداری شد و در نیشابور ۱۳ درصد افزایش خرید گندم در مقایسه با سال گذشته داشتیم‌‌.

وی ادامه داد: سال گذشته در نیشابور حدود ۴۴ درصد کاهش بارندگی را نسبت به میانگین دراز مدت و امسال هم از ابتدای مهرماه تا اوایل آذرماه نسبت به میانگین درازمدت حدود ۶۰ درصد کاهش نزولات جوی داشتیم از این رو باید کشاورزی خود را با اقلیم موجود سازگار کنیم.

مبارکی با تاکید بر اینکه ۶۰۷ عامل خسارت‌زا در تولیدات بخش کشاورزی دخیل هستند، تصریح کرد: عوامل خسارت‌زا سبب کاهش ارزش اقتصادی محصول نهایی می‌شوند و مسئول مبارزه با آفات همگانی مانند سن، ملخ و جوندگان حفظ نباتات مدیریت‌های جهادکشاورزی است.

ایران جزء سه کشور تامین کننده منابع سموم ارگانیک در دنیاست

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با ذکر این نکته که کشور ایران جزء سه کشور دنیا در تامین منابع سموم ارگانیک است، بیان کرد: ما جزء بهترین تولیدکننده‌های نفت و گاز در جهان هستیم و منابعی غنی از گوگرد، زغال سنگ فراوان، نیتروزن و پتاسیم و فسفر داریم که می‌توان از این ظرفیت به بهترین نحو برای تامین امنیت غذایی استفاده کنیم.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید