افتتاح مرکز ایفمارک در مشهد

یک مرکز تخصصی ایفمارک در مشهد افتتاح شد تا گامی دیگر در تمرکززدایی از پایتخت برداشته شود.

به گزارش اعتمادساز، مصدومیت یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در زندگی حرفه‌ای ورزشکاران است. بسیاری از فوتبالیست‌های کشور و خراسان رضوی هم بوده‌اند که به علت مصدومیت‌های سنگین از جمله پارگی رباط صلیبی، کشیدگی شدید همسترینگ و … از مستطیل سبز فاصله گرفتند و رفته‌رفته محو شدند.

یکی از نقاط ضعف ورزش کشور در تمام این سال‌ها اما بحث تمرکز امکانات پزشکی ورزشی در پایتخت یکی دیگر از معضلات ورزشکاران رشته‌های مختلف ساکن شهرستان‌ها بود. تمام ورزشکاران حرفه‌ای استان خراسان رضوی در پی مصدومیت‌های خود برای در درمان به پایتخت می رفتند و تیم‌های ورزشی نیز برای تست سلامت بازیکنان خود در ابتدای هر فصل با هزینه هنگفت به ایفمارک واقع در کمپ تیم های ملی مراجعه می کردند، حالا اما با راه اندازی مجموعه درمانگاهی پزشکی – ورزشی در مشهد نیاز به مراجعه به ایفمارک ورزشکاران مرتفع شده و در راستای تمرکززدایی از پایتخت قدم خوبی برای ورزشکاران برداشته شده است.

با ورزش باید نیاز به جراحی‌ را کاهش دهیم

دکتر حسین مهدوی‌پارسا که با باشگاه پرسپولیس و ملی پوشان رشته‌های ورزشی هم در خصوص مسائل پزشکی ورزشی همکاری دارد، در مورد این درمانگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین بار یک مجموعه درمانی برای ورزشکاران، بانوان و حتی کودکان و میانسالان برای رفع مصدومیت‌ها و درمان نارسایی‌های قبل و بعد از جراحی در شرق کشور افتتاح شده که می‌تواند مورد استفاده ورزشکاران حرفه‌ای و تیم‌ها در همه سطوح قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در تمام مراحل تشخیصی، درمانی، فیزیوتراپی و بازگشت به ورزش، امکان ارائه خدمات در مشهد فراهم شده‌است.

دکتر مهدوی با اشاره به اهمیت توسعه مبحث پزشکی ورزشی در جامعه افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم با ورزش تا جایی که امکان دارد از جراحی و مصرف دارو برای ورزشکاران و اقشار مختلف پرهیز کنیم. فعالیت مجموعه اترس هم در همین رابطه قابل توجه است و باید امیدوار باشیم تا جامعه بتواند هرچه بیشتر با ورزش و حرکات اصلاح مفید و هدفمند آشنا شود.

ادعای کارشناسی، دردسر جدید برای جامعه

محمودرضا ابویسانی مدیرعامل درمانگاه پزشکی ورزشی اترس اظهار کرد: این مجموعه در ۴ بخش ویژه آمادگی ارائه خدمات تخصصی را به جامعه هدف مورد نظرمان دارد و دارای بخش‌های تخصصی فیزیوتراپی، آب درمانی و باشگاه تمام تخصصی پزشکی ورزشی(مدیکال جیم) است و زیر نظر متخصصین و پزشکان مجرب شهر مشهد فعالیت می‌کند

وی گفت: در حوزه سالمندان نکته مهم این است که جامعه بداند نباید به هر توصیه‌ای توجه کند. آنچه که امروز در جامعه شاهدیم، با رشد فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی، توصیه‌هایی در قالب شبه علم و شبه درمان ارائه می‌شود که اجرای آنها برای افراد آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر به شدت خطرناک است. نکته مهم دیگر درخصوص سالمندان و مصدومان، این است که فرد علاوه بر انجام حرکات اصلاحی زیر نظر متخصص مربوطه، بایستی در لایف استایل و سبک زندگی خود نیز تغییرات مهمی ایجاد کند تا مبادا مجموعه کارهای انجام شده برای بهبود فرد بی‌اثر شود.

ابویسانی با اشاره به اینکه باشگاه‌های مختلف مشهدی دیگر از سفرهای متداوم به تهران بی‌نیاز شده‌اند، خاطرنشان کرد: مشهد به عنوان یک شهر با اهمیت و بزرگ در ایران، خیلی مهم است که مجموعه‌ای از امکانات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد و باشگاه‌های مشهدی بتوانند از این خدمات بدون سفر به پایتخت بهره‌مند شوند. در طول سالیان قبل تیم هایی چون فرش آرا در فوتسال، آویژه صنعت پارسا در بسکتبال، نیان الکتریک در والیبال برای انجام تست های سلامت ابتدای فصل و درمان مصدومان خود مجبور به حضور در تهران بودند که با حالا با افتتاح این درمانگاه پزشکی ورزشی تمام مراحل در مشهد انجام می‌شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید