اعلام زمان تعطیلی مدارس خراسان رضوی؛ نه پیک نوروزی نه تکلیف

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس ابتدایی خراسان رضوی تا ۲۸ اسفند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و معلمان باید تا ۲۸ اسفند در مدارس حضور داشته باشند، امسال مانند سال‌های گذشته پیک نوروزی نداریم.

به گزارش اعتمادساز، آذر رشیدی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع فعالیت‌های یادگیری تعطیلات ایام نوروز و به منظور تحقق تربیت تمام ساحتی، ایجاد فرصت‌های لذت بخش و متنوع یادگیری، تقویت مهارت‌های ارتباطی و زبان‌آموزی دانش‌آموزان، بهره مندی از فرصت تربیتی ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن به خصوص اوقات افطار و سحرهای نورانی این ماه، پرورش تفکر خلاق، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، انس کودکان با کتاب، تقویت روابط فرزندان با اعضای خانواده، طرح میزبانی بهار (بهار قرآن و بهار طبیعت) ویژه فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در ایام نوروز 1403 در 3 محور فرصت‌های متنوع یادگیری، نوروز و داستان، دوستی با طبیعت و محیط زیست اجرا می‌شود.

رشیدی افزود: انتظار می‌رود با بهره مندی از فرصت‌های مغتنم و متنوع یادگیری ایام نوروز، نسبت به برنامه ریزی و اجرای باشکوه این طرح در مدارس به‌خوبی اقدام شود. انتظار می‌رود دانش آموزان از هر محور حداقل یک فعالیت را متناسب با توانمندی و علایق خود و با راهنمایی و هدایت معلمان خود انتخاب و اجرا کنند و جهت مشاهده محتواهای آموزشی و بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت در کانال شاد میزبانی بهار به نشانی @mizbanybahar  عضو شوند.

معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی در ادامه سخنانش تصریح کرد: دانش آموزان آثار خود را در گروه‌های کلاسی و یا به معلم مربوطه ارسال و یا پس از بازگشایی مدارس در کلاس ارائه و معلمان پس از بررسی، بازخورد مناسب را حداکثر تا پایان هفته سوم فروردین 1403 ارائه می‌کنند. همچنین مدیران مدارس آثار دانش آموزان را در کانال یا گروه مدرسه بارگذاری خواهند کرد. با توجه به لزوم غنی سازی فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان، ایجاد موقعیت‌های متنوع یادگیری و مهارت محور از ارائه هرگونه پیک نوروزی و یا هرگونه فعالیت مشابه دیگر، مبتنی بر محفوظات خودداری می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید