استخر کشاورزی جان یک مرد را در جوین خراسان گرفت

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: یک مرد در شهرستان جوین در استخر با کاربری صنعتی جان خود را از دست داد.

به گزارش اعتمادساز، مسلم فائق نیا اظهار کرد: ساعتی قبل و به دنبال سقوط مردی ۵۸ ساله در استخری در حوالی شرکت کشت و صنعت جوین، تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شد.

وی افزود: هنگام رسیدن تیم درمانی به محل، فرد غرق شده فاقد هرگونه علائم حیاتی بود و با وجود عملیات احیای قلبی ریوی کادر اورژانس، این اقدامات موفقیت آمیز نبود.

فائق نیا با اشاره به ورود مسافران نوروزی به زادگاه خود در مناطق مختلف غرب خراسان، گفت: از دارندگان استخرهای کشاورزی و صنعتی انتظار می رود با بازدید از وسایل ایمنی؛ حفاظ ها و زدن تابلوهای شنا ممنوع و سایر نکات ایمنی، از ورود افراد غیرحرفه ای به این مناطق جلوگیری نمایند.

وی افزود: به تمامی دارندگان استخرهای صنعتی و کشاورزی پیشنهاد می شود به دلیل دسترسی دقیق و سریع کادر اورژانس و سایر ارگانهای امدادی به محل حادثه با نصب تابلوی مختصات دقیق جغرافیایی به همراه طول و عرض جغرافیایی و مشخصات استخر از جمله عمق آن و سایر موارد را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی ادامه داد: لازم است با کنترل کامل زهکشی های اطراف از کوچکترین منافذی که کودکان و نوجوانان می توانند به استخر دسترسی پیدا کنند، رفع عیب شده و محافظت کامل شود.

فائق نیا گفت: با توجه به عمق استخر می توان با نصب ریسمان های بزرگ در کنار استخر و اتصال یک حلقه لاستیک و رهاسازی آن در چهار طرف استخر در دسترسی فرد درگیر در آب به حفاظی مطمئن، از غرق شدن وی تا رسیدن تیمهای رهاسازی و درمانی جلوگیری کرد.

تیم های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی با ۳۱ پایگاه عملیاتی و یک پایگاه اورژانس هوایی در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده ارائه هرگونه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف با توجه به نوع حادثه به مردم شریف غرب خراسان رضوی هستند.

دیروز نیز ۲ نوجوان هشت ساله در شهرستان جغتای در استخر آب کشاورزی غرق شده بودند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید