استان‌های خراسان ۲۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کردند

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در دوره اوج بار امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به دوره مشابه قبل در مصرف برق صرفه جویی کردند و به مشترکان در این زمینه پاداش نیز داده شده است.

به گزارش اعتمادساز، حسین محمودی شنبه شب در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق، قدرت، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: صنعت برق یکی از مهمترین زیرساختهایی است که به زندگی بشر گره خورده و فرصت خوبی است که توانمندیها و دستاوردهای صنعت برق در آن عرضه و ارتباط خوبی بین صنعتگران و متقاضیان این فناوریها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: یکی از پیگیریهای همیشگی شرکت برق منطقه ای خراسان، استفاده عمومی از انرژیهای تجدیدپذیر در ساختمانهای شهر بویژه ساختمانهای بزرگ بوده تا در طراحی ساختمانها و شکل ظاهری آنها استفاده شود که برای نخستین بار نمونه ای از آن توسط یک شرکت بخش خصوصی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

محمودی با تاکید بر لزوم استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در شرایط ویژه ناترازی تولید و مصرف در کشور گفت: با توجه به رشد مصرف و محدودیتهایی که منجر به ناترازی در تولید و مصرف برق در نتیجه عقب ماندگیهایی سالهای گذشته ناشی از واقعی نبودن نرخ تعرفه برق ایجاد شده است، امسال با همراهی کارکنان صنعت برق و کشور این ناترازی تاکنون به نحو مطلوب مدیریت شده اما وظیفه همه ما این است که به استفاده از شیوه های مختلف برای افزایش ظرفیت تولید روآوریم.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیتهایی که در استفاده از سوختهای فسیلی در کشور و استان خراسان رضوی وجود دارد، حمایت از طرحهای مربوط به انرژیهای تجدیدپذیر نیازمند استفاده از انرژیهای فسیلی نیست و نمونه کاری که در این راستا در نمایشگاه صنعت برق مشهد ارایه شد، به طور قطع مورد حمایت شرکت برق منطقه ای قرار می گیرد زیرا هم به جبران ناترازی تولید و مصرف برق کمک می کند و منجر به آشنایی مردم با نحوه استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان از حمایت این شرکت از راه اندازی دبیرخانه دائمی برای نمایشگاه صنعت برق؛ قدرت و الکترونیک خبر داد و گفت: راه اندازی این دبیرخانه منجر به شناسایی نیازها و توانمندیها در صنعت برق و نزدیک کردن آنها به یکدیگر می شود تا برگزاری این رویدادها به صورت هدفمند انجام گیرد لذا وجود آن برای بخشهای کارفرمایی، پیمانکاری و مشاوره موثر خواهد بود.

هفت طرح برق خراسان رضوی در هفته دولت آماده بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: هفت طرح برق رسانی شامل احداث پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی جغتای، احداث پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی قوچان و خط تغذیه آن، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت پارسی، احداث پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل بوژان، افزایش ظرفیت پستهای ۱۳۲ کیلوولت پردیس، ۱۳۲ کیلوولت نمایشگاه و ۱۳۲ کیلوولت موبیل صنعتی تبادکان در استان خراسان رضوی آماده بهره برداری در هفته دولت است.

محمودی اضافه کرد: تاکنون پنج طرح در حوزه ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از اوج بار در استان خراسان رضوی اجرا شده است که نمونه آن بست ترانس سوم به پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب است، برق رسانی به هشت شهرک صنعتی در این استان و ۱۰ طرح دیگر نیز در حال اجرا است.

برق منطقه ای خراسان باید افتخار دارم، تعداد پروژه های حوزه برق خراسان، برق منطقه ای خراسان تاجرا کرده است، ۵ پروژه در حوزه ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک است که به طور کامل اجرا شد که نمونه آن بست ترانس سوم به پست ۴۰۰ اتبوطالب، پست فرهنگ و …

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: براساس برنامه ریزی انجام گرفته و طرحهای در حال اجرا تا پایان دولت سیزدهم بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه های استانهای خراسان اضافه می شود که بخش اعظم آن مربوط به خراسان رضوی است.

محمودی با بیان اینکه طرحهای نیروگاهی مزبور با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است، افزود: مرحله سوم واحد بخار نیروگاه فردوسی، واحدهای یک و ۲ نیروگاه ابن یمین، واحد دوم نیروگاه راشد، نیروگاه شریعتی و نیروگاه ذغال سنگ طبس از جمله طرحهای نیروگاهی در حال اجرا است که اجرای آنها تا پایان دولت سیزدهم به اتمام رسید.

شانزدهمین نمایشگاه صنعت برق مشهد، از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر شده است.

شرکت برق منطقه ای خراسان استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را تحت پوشش دارد، ظرفیت منصوبه نیروگاهی برق در استانهای خراسان پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات است که چهار هزار مگاوات از این میزان در داخل خراسان رضوی قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید