استاندار خراسان رضوی ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به تولید خراسان رضوی اختصاص یافت

استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم به بخش تولید استان اختصاص یافت که ۵۰ درصد آن سرمایه واحدهای تولیدی برای طرحهای ایجادی است.

به گزارش اعتمادساز، یعقوبعلی نظری دوشنبه شب در مراسم افطاری اصحاب رسانه و خبرنگاران که با حضور مسئولان عالی رتبه استان و به همت خانه مطبوعات استان در مشهد برگزار شد، افزود: رشد تولید در این استان نسبت به ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم شاخص بیکاری و شاخص مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی به عدد خوبی رسیده به طوری که آخرین نرخ بیکاری در استان ۶.۳ درصد و آخرین نرخ مشارکت اقتصادی در این استان ۴۳ درصد است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال خالص در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ منهای ۴۰۰ هزار اشتغال بود که در سال ۱۴۰۲ به عدد مثبت ۷۰ تا ۸۰ هزار مورد رسید و در ۲ سال گذشته از محل تسهیلات بانکی ۲۰۰ هزار شغل خانگی و خرد در استان ایجاد شد.

نظری به نسبت مصارف و منابع بانکی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امرور نسبت مصارف به منابع بانکی در این استان به ۷۴ درصد کاهش یافته است اما هنوز تا عدد هدفگذاری شده مبنی بر رسیدن به کاهش ۸۵ درصدی فاصله دارد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۲ منطقه آزاد تجاری و صنعتی سرخس و دوغارون در خراسان رضوی بعد از ۲۰ تا ۳۰ طرح آن در کشور، به تصویب رسید که فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی مولدسازی را یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای تامین منابع مالی لازم برشمرد و گفت: در این راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد ریال در هیات عالی مربوط به تصویب رسیده و در اختیار دستگاه های اجرایی استان قرار گرفته است تا منابع مالی لازم برای افزایش سرانه ورزشی، سرانه آموزشی، توسعه شبکه انتقال برق و پستهای برق، رفع مشکلات کمبود آب و ترمیم جاده ها تامین شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه استان در دولت سیزدهم در زمینه فعالیتهای عمرانی و زیرساختی رو به جلو حرکت کرده و در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز تلاش کرده است ناهنجاریهای اجتماعی از قبیل طلاق و کاهش جمعیت و معتادان متجاهر را کنترل کند و سامان دهد.

نظری به حضور پرشور و مناسب اهالی رسانه در انتخابات دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: خوشبختانه انتخابات در فضایی امن، رقابتی و با صلابت و با مشارکت خوب و بهتر از گذشته مردم استان و مشهد مقدس برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: اقدامات رسانه ای خوبی هم انجام، و با ایجاد شرایط بهتر، تمهیداتی خوبی برای خبرنگاران اندیشیده شد و سند رسانه ای یا دبیرخانه رسانه ای که در زمان انتخابات در خراسان رضوی شکل گرفت و به سایر نقاط کشور نیز تسری یافت، نشان داد که هنوز خراسان رضوی پیش قراول اقدامات جدید در این عرصه است.

وی در خصوص نیازهای صنفی خبرنگاران نیز گفت: در گام نخست تامین مسکن برای اهالی رسانه در دستور کار قرار گرفت و زمین مورد نظر برای آنان هم در گلبهار و هم در بینالود فراهم شد اما هنوز کار ستادی متقنی برای احصای تعداد متقاضیان نهایی مسکن انجام نگرفته که باید این موضوع از سوی خانه مطبوعات و اهالی رسانه پیگیری و ثبت نام ها در نهضت ملی مسکن تکمیل و پایش شود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده است و مشارکت مردم زمانی اتفاق می افتد که اهالی و اصحاب رسانه فعال شوند و روایت درست و به هنگام از رویدادها ارایه کنند و پیوند دهنده ارتباط صادق بین مردم و مسئولان باشند.

مجتبی محمودی اظهار کرد: انتظار می رود که خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در شورای اداری و شورای اطلاع رسانی استان جایگاه داشته باشد، دیپلماسی رسانه ای در تردد هیاتهای تجاری به کشورهای مختلف جدی گرفته شود و تبادل هیاتهای رسانه ای بین ایران و کشورهای اطراف انجام گیرد و بیمه، امنیت شغلی و مسکن خبرنگاران با جدیت بیشتری دنبال شود.

در پایان این مراسم از خانواده های اهالی رسانه و خبرنگارانی که در ایام شیوع کرونا به سبب ابتلا به این بیماری دار فانی را وداع گفتند، برخی خبرنگاران پیشکسوت، ویراستاران و صفحه آرایان برتر استان و همچنین اعضای هیات مدیره و بازرسان دوره قبلی خانه مطبوعات و رسانه های استان با اهدای لوحی قدردانی شدند.

همچنین در این مراسم، مجتبی صدیقی به عنوان مدیر جدید خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی معرفی شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید