استاندار: خراسان رضوی نماد اقتصاد بدون نفت است

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان نماد اقتصاد بدون نفت است که اکنون ٩٠ درصد واحدهای تولیدی و اقتصادی آن را واحدهایی با مقیاس متوسط به کوچک تشکیل می‌دهد.

به گزارش اعتمادساز، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مشهد افزود: ضعف مدیریت مبتنی بر اطلاعات روز باعث کندی فعالیت واحدهای اقتصادی می شود.

وی بیان کرد: هر اقدام اقتصادی که صورت می‌گیرد همزمان نیازمند دانش و اطلاعات است و برای حرکت رو به جلو باید مبتنی بر دانش گام برداشت.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: این همایش می تواند ارتباط خوبی با واقعیت اقتصادی استان برقرار کند.

ورود کتابخانه ها به حوزه اقتصاد ضروری است

نظری با بیان اینکه ورود کتابخانه ها به حوزه اقتصاد امری ضروری است، گفت: کتابخوانی و مطالعه باید همگانی شود و کتابخانه ها می توانند در این خصوص موثر و کارآمد باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: نیاز افراد به مطالعه باید برجسته سازی شود و آموزش و پرورش در این حوزه می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی بیان کرد: کسب و کار خانگی، خرد و کوچک از اولویت‌ها در استان خراسان رضوی است و از اقدامات مرتبط با این حوزه حمایت می شود.

همایش بین‌المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک امروز، ٢۵ مهرماه با حضور مهمانانی از کشورهای روسیه، هند، ترکیه، برزیل و مالزی به مدت ٢ روز در مشهد آغاز به کار کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید