استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت:معماران سازنده آثار تمدنی جمهوری اسلامی برای نسل‌های آینده هستند که بی شک روح معنوی و بلند اسلام و شریعت در بناها و یادگارهای آن بروز و ظهور خواهد یافت.

به گزارش اعتمادساز، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه و در پیامی به مناسبت روز معمار اظهار کرد: بدون تردید معماری یکی از اساسی ترین مظاهر تمدن بشر است که برآیند ایده‌های مهندسین معمار است.

وی افزود: روز بزرگداشت “شیخ بهایی” روز بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و در پرونده خود ایفای ارادت در این حوزه به حرم مطهر امام رضا (ع) را دارا می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته و خردمندی است که تمدن بزرگ اسلامی را بنا نهاده و پایه گذار مکتبی هستند که اصول و مبانی معماری در تمام دنیا از آن به عنوان الگوی خود یاد می‌کنند.

او در این پیام آورده است: روز معمار، فرصتی است برای نگاهی ژرف به آثار و جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ایم و تلاش برای موقعیتی که در معماری معاصر باید به آن دست‌ یابیم‌.

نظری اظهار کرد: اینجانب روز معمار را به همه مهندسان، فعالان و هنرمندان خلاق این عرصه علم و صنعت در استان خراسان رضوی و کشور عزیزمان، تبریک عرض نموده و از تلاش‌های این انسان‌های اندیشمند در پاسداشت فرهنگ و هنر سرزمین مان تجلیل می‌نمایم.

سوم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت شیخ محمد بهائی در تقویم رسمی کشور به نام روز معمار و معماری ثبت شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید