استاندار خراسان رضوی: دولت به دنبال ارتقای معیشت روستاییان است

به گزارش اعتمادساز، استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از رویکردهای اصلی دولت در اجرای طرح تحول روستایی، ارتقای معیشت، اشتغال و اقتصاد روستاییان است.

یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در نشستی با دهیاران بخش روداب شهرستان سبزوار افزود: تلاش بر این است تا شرایطی در مناطق روستایی ایجاد شود که در روستا هیچ بیکاری وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال روستایی باید خانواده‌محور باشد و ضریب بیکاری با توجه به ظرفیت های مختلف کاهش یابد که در این مسیر تسهیلات اشتغال متناسب با ظرفیت های مناطق روستایی به روستاییان ارائه می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: انتظار آن است که دهیاران برنامه هدفمندی حول محور برنامه طرح تحول داشته باشند که توسعه اشتغال اولویت این طرح قرار گیرد.

دهیاران نقش محوری در توسعه و بالندگی مناطق روستایی دارند

استاندار خراسان رضوی، از دهیاران به عنوان پیشگام و پرچمدار توسعه روستایی یاد کرد که نقشی محوری در توسعه و بالندگی مناطق روستایی دارند.

نظری افزود: طرح تحول روستایی در قالب سه محور عمرانی، اقتصادی و اشتغال و شاخص های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دهیاران، محور اصلی طرح تحول روستایی هستند که می توانند با بسیج‌ نیروهای روستا، شناسایی ظرفیت ها و همراهی مردم و تشکیل گروههای جهادی معین، توسعه مناطق خود را شتاب بخشند.

تمامی مناطق روستایی بخش روداب آبرسانی می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار بخش روداب سبزوار آبرسانی خواهد شد.

نظری افزود: یکی از مشکلات حوزه آب در مناطق روستایی، ایجاد و صلاح شبکه آبرسانی است که بدین منظور با بهره مندی از اعتبارات دولتی و همیاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بخش عمده ای از این مشکل برطرف می شود.

وی تصریح کرد: همچنین‌ به سبب تبعات خشکسالی، احیا و مرمت قنوات و اجرای طرحهای آبخیزداری از اولویت های بخش روداب است که با همیاری جهاد کشاورزی و مشارکت روستاها مورد توجه قرار می گیرد.

نگاه ارزشمند دولت برای محرومیت‌زدایی از روستاها

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: طرح تحول روستایی و نگاه ارزشمند دولت به این حوزه، شرایط مطلوبی را برای رفع محرومیت ها در مناطق روستایی فراهم کرده است.

حسین ابراهیمی کُردیانی افزود: آغاز تحول روستایی منطقه از بخش ‌محروم “روداب” با نگاه ویژه دولت و استانداری، نویدبخش توسعه این منطقه است.

وی تصریح کرد: روداب یکی از بخش های وسیع خراسان رضوی با ۱۴ هزار نفر جمعیت است که یکی از ظرفیت های ارزشمند آن حوزه معادن با ۴۵ معدن فعال و ۱۲ معدن نیمه فعال است.

ابراهیمی گفت: بخش روداب یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان است که در برخی زیرساخت ها شامل راه، آب شرب و مخابرات از میانگین شاخص های استانی پایین تر است که البته در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای جبران عقب ماندگی این حوزه ها صورت گرفته است.

وی افزود: پارسال در اقدامی جهادی عملیات آبرسانی به ۱۱ روستای محروم بخش روداب با همکاری خیران، قرارگاه محرومیت‌زدایی و آب و فاضلاب سبزوار به سرانجام رسید و مردم از ثمرات آن برخوردار شدند.

در این نشست مشکلات روستاهای روداب در حوزه راههای ارتباطی، طرح هادی، گازرسانی، آبرسانی، اشتغال، مسکن و مخابرات مورد بررسی و راهکارهای اجرایی برای شتاب دادن به رفع این مشکلات در بازه زمانی معین ارائه شد.

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به شهر روداب با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهر، با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

نشست با دهیاران بخش روداب، بازدید از سایت نهضت ملی مسکن، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم “رضا دامرودی” و دیدار مردمی بخشی از برنامه های سفر یکروزه استاندار خراسان رضوی به بخش روداب شهرستان سبزوار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد و شهر روداب در ۴۴ کیلومتری جنوب غربی سبزوار قرار دارد.

ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید