از خانواده‌های بی‌سرپناه تا مردان متاهلی که خانه را ترک می‌کنند

مشکلات اقتصادی چنان دامن‌گیر شده است که پدیده‌ی بی‌سرپناهی خانوادگی یا ترک خانه توسط مردانی که توان مدیریت اقتصادی خانواده را ندارند، دارد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، شرایط بد اقتصادی در سال‌های اخیر سبب شده خانواده‌ها با آسیب‌های جدی‌ای مواجه شوند. دراین‌باره امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس به خبرآنلاین می‌گوید: «وقتی حالِ اقتصاد در یک جامعه پریشان است، یا وقتی اقتصاد سیاست‌زده شده است طوری‌که در آن توزیع عادلانه ثروت صورت نمی‌گیرد و اختلاف طبقاتی زیاده شده است، آسیب‌های آن مستقیماً به درون خانواده وارد می‌شود. خانواده مانند یک سیاه چاله همه آسیب‌ها را به‌ درون خودش می‌کشد، وقتی نظم میان جامعه و خانواده دچار آشوب می‌شود نه تنها صرفاً پدر خانواده بلکه همه اعضای آن دچار آسیب شده و گاهی مجبور به ترک خانه می‌شوند، آن‌ها در این وضعیت یا به کارتن‌خوابی روی می‌آورند یا به سازمان و مکان‌های نگهداری عمومی مراجعه می‌کنند.»

همچنین سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به خبرآنلاین می‌گوید: «وقتی حال اقتصاد خوب نباشد حال بقیه بخش‌ها خوب نخواهد بود، وقتی بحران‌ها تشدید می‌شوند بر روی همه چیز از جمله بر روی روابط اعضای خانواده تاثیر منفی دارد که یکی از آن‌ها همین مسئله ترک خانه توسط مردان متاهل است.»

دیدگاهتان را بنویسید