ادامه زندگی ۵۰۶ بیمار نیازمند به عضو در بیمارستان منتصریه مشهد

اهدای عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۱ مورد عمل پیوند اعضا در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه انجام شده که این میزان موجب نجات و ادامه زندگی ۵۰۶ بیمار نیازمند به عضو شده است.

به گزارش اعتمادساز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد دهقانی فیروز آبادی اظهارداشت: اهداکنندگان مرگ مغزی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بودند که با تلاش واحد فراهم آوری اعضای پیوندی  این دانشگاه شناسایی شدند و از مجموع این تعداد 73 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، بیرجند، بجنورد، تربت جام، تربت حیدریه و گناباد بوده است.

وی با اشاره به روند افزایشی اهدای عضو در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری 92 مورد پیوند کلیه، 72 مورد پیوند کبد، 14 مورد پیوند قلب، 2 مورد پیوند کلیه و کبد همزمان، 7 مورد پیوند کلیه و پانکراس همزمان، 212 مورد پیوند قرنیه و 107  مورد پیوند پوست در مشهد انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام این پیوندها را  مدیون ایثار و از خودگذشتگی خانواده های مرگ مغزی هستیم که با تصمیم خود موجب نجات جان هموطنان خود شده اند تاکید کرد: تمامی اعمال جراحی پیوند اعضا بصورت رایگان و تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر و صندوق جمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

دهقانی‌فیروز آبادی گفت: دانشگاه علوم پزشکی  مشهد یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه پیوند و اهدای عضو کشور است که هرساله دوره های آموزشی متعددی را برای توانمندسازی کادر درمان در حوزه پیوند و اهدای عضو در مشهد و دانشگاه‌های همجوار برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید