اتمام حجت دادستان بردسکن با صاحبان استخرهای کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از اتمامِ‌حجت دادستان بردسکن در خصوص عدم حصار کشی استخرهای کشاورزی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش اعتمادساز، مهدی مسرور اظهار کرد: از آنجایی‌که هرساله شاهد حوادث ناگواری توسط افراد ناآگاه با ورود به استخرهای کشاورزی بودیم که منجر به غرق‌شدن آنان شده است، دادستان بردسکن به صاحبان  این‌گونه‌های استخرهای کشاورزی که بدون حصار و ایمنی لازم است تذکر داد و در این خصوص هرگونه عواقب را متوجه مالکین آنان دانست.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان بیش از ۱۸۰ مورد استخر کشاورزی چندمنظوره  برای پرورش شیلات و آبزیان  فعال است، اظهار داشت: نصب فنس غیرقابل‌ نفوذ با ارتفاع ۳ متر، نصب تابلو های هشدار و ممنوعیت شنا در ابعاد ۶ در ۴، نصب طناب‌های گره‌دار نجات به‌صورت طولی و عرضی در اطراف استخر و نیز تهیه تیوب‌های بادی بافاصله ۱۰ متری و مهار آنان از جمله موارد مورد تأکید است که مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن ادامه داد: قراردادن حداقل ۶ نردبان در ۴ ضلع استخر دیگر موردی است که باید مالکان استخرهای چندمنظوره در داخل استخر به کار گیرند.

مسرور با اعلام اینکه در صورت عدم اجرای هریک از موارد فوق تمامی عواقب بر عهده  مالک استخر است افزود:  اطلاع‌رسانی لازم به‌تمامی استخرداران در سطح بخش‌ها و روستاها انجام شده است؛ لذا باید نسبت به ایمنی لازم  موارد ذکر شده اقدام کنند.

وی گفت: علی‌رغم تذکرات لازم هنوز افرادی هستند که از این مهم به‌سادگی گذر می‌کنند؛ لذا این تذکر مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه قضا حجت تمامی به همه استخرداران در سطح شهرستان است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید