اتاق بازرگانی خراسان رضوی انعکاس مسائل کشاورزی کشور را بر عهده گرفت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی این وزارتخانه طی نامه ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی را به عنوان تشکلی برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی به طور آزمایشی (پایلوت) تعیین کرد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، «کاظم خاوازی»، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارتخانه در نامه به «محمدرضا توکلی زاده»، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، با تعیین این نهاد به عنوان تشکل اصلی و محوری برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی موافقت کرد.

در این نامه آمده است: پیرو نشست مشترک اینجانب و معاونین وزارت جهاد کشاورزی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ آذرماه امسال، با پیشنهادات مطرح شده مبنی بر «تعیین اتاق بازرگانی خراسان رضوی به عنوان پایلوت تصمیم سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی» به منظور هم افزایی اقدامات بخش دولتی و خصوصی در توسعه بخش کشاورزی موافقت می شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این نامه تاکید کرد: ظرف حداکثر یک ماه با همکاری و هماهنگی نمایندگان بخش غیر دولتی و دولتی نسبت به برگزاری جلسات ملی، استانی و بین دستگاهی در این زمینه اقدام و در نهایت جمع بندی و ارائه برنامه های عملیاتی به این وزارتخانه منعکس شود.

گفتنی است در همین راستا، ستاد ویژه‌ای به منظور احصا مشکلات و مسائل شاخص بخش کشاورزی، تحلیل و ارائه پیشنهادات کارشناسی، برگرفته از نظرات بخش خصوصی و تشکل‌های متولی در این حوزه جهت ارائه به وزارت جهاد کشاورزی، در محل پارلمان بخش خصوصی استان خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی با مرکزیت مشهد از سال ۱۳۲۷ به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی در حوزه اقتصادی شکل گرفت و اکنون ۲۰ کمیسیون تخصصی در مباحث مختلف اقتصادی دارد که یکی از این کمیسیونها، مربوط به حوزه کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید