آموزشگاه غیرمجاز طب سوزنی و حجامت در نیشابور مهر و موم شد

رییس اداره طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: یک واحد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای مداخله‌گر درمان که در حوزه آموزش طب سوزنی، حجامت و طب سنتی به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد، در نیشابور مهر و موم شد.

به گزارش اعتمادساز، دکتر پیام رضا خادم با اشاره به رصد فعالیت این آموزشگاه از مدتی قبل در فضای مجازی افزود: پیرو گزارش‌های مردمی و نظارت نامحسوس کارشناسان، فعالیت آموزشی و درمانی این آموزشگاه در زمینه طب سوزنی، حجامت و طب‌سنتی، از سوی اداره فنی و حرفه‌ای غیرمجاز اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه آموزشگاه مزبور در حوالی بلوار «ملاصدرای» شهرستان نیشابور به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد، ادامه داد: در بازدید گروهی که به اتفاق رییس پلیس اماکن، رییس اداره فنی و حرفه‌ای و نماینده امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از این آموزشگاه صورت گرفت، مشاهده شد درب آموزشگاه بسته است و مراجعان با هماهنگی وارد می‌شوند.

رییس اداره طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از ورود به آموزشگاه مذکور ملاحظه شد حدود ۲۰ نفر هنرجو و مراجعه کننده در محل حضور داشتند و هنرجوها مشغول انجام طب سوزنی بر روی بیماران بودند، در این آموزشگاه فردی که مشغول ویزیت و مشاوره بیماران و مسوول آموزش هنرجویان بود توسط پلیس اماکن دستگیر و به دادسرا فرستاده شد.

خادم فعالیت این افراد را تهدید علیه سلامت عمومی جامعه و انتشار بیماری‌های واگیر و خطرناک مانند ایدز و هپاتیت دانست و ادامه داد: از عموم مردم خواستاریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مداخله در امور درمان، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید