آخرین مهلت به چینی‌ها برای راه‌اندازی کارخانه ۷ میلیون دلاری در ششتمد‌

استاندار خراسان رضوی گفت:مشکلات پیش آمده در مسیر پروژه راه‌اندازی کارخانه ۷ میلیون دلاری در ششتمد از قبیل کرونا و آماده سازی برخی زیرساخت‌ها قابل قبول نیست و باید تا سال آینده پروژه آغاز شده باشد؛ طرف چینی از این مهلتِ تمدیدِ مجوز باید استفاده کند.

به گزارش اعتمادساز، یعقوبعلی نظری در سفر به شهرستان ششتمد در بازدید از پروژه احداث کارخانه سیلیکو منگنز این شهرستان در گفت‌وگو با نماینده سرمایه‌گذار چینی اظهار داشت: توضیح شما درباره مشکلات پیش آمده در مسیر این پروژه از قبیل پاندومی کرونا و آماده سازی برخی زیرساخت‌ها قابل قبول نیست و انتظار داریم تا سال آینده پروژه آغاز شده باشد؛ از این مهلتِ تمدیدِ مجوز باید استفاده کنید.

وی افزود:کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه‌گذاری و همکاری سرمایه‌گذار چینی اجرا می‌شود که زمینه اشتغال نیز برای مردم منطقه دارد. به استناد طرح پروژه 7 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه توسط طرف چینی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی خطاب به نماینده سرمایه‌گذار چینی تاکید کرد: توضیح شما درباره مشکلات پیش آمده در مسیر این پروژه از قبیل پاندومی کرونا و آماده سازی برخی زیرساخت‌ها قابل قبول نیست و انتظار داریم تا سال آینده پروژه آغاز شده باشد؛ از این مهلتِ تمدیدِ مجوز باید استفاده کنید.

نظری خاطرنشان کرد: فرآیند واگذاری این طرح سال‌های گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود اما عملیات اجرایی آن به سبب محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود.

 کمک به اشتغال با بازنگری در 1113 طرح هادی روستایی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی در دیدار با دهیاران شهرستان ششتمد که در محل مصلی این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: در طرح تحول روستایی، بازنگری در هزار و 113 طرح هادی روستایی موجب حل مساله سکونت و کمک به اشتغال در بسیاری از روستاهای خراسان رضوی شد.

نظری با اشاره به اینکه ما از دیدگاه استانی به همه موضوعات استان نگاه ‌می‌کنیم، افزود: قصد اصلی ما از سفر به شهرستان ششتمد، شنیدن مطالبات مردم و دلیل اصلی؛ بررسی میدانی پیشرفت برنامه‌ها و توافقات در حوزه اقتصادی و طرح تحول روستایی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان ششتمد حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: با این حال بیش از 22 هزار نفر از جمعیت این شهرستان «روستایی» هستند.

نظری با بیان اینکه روستا به عنوان واحد جغرافیایی، سیاسی، مولد، امن، فرهنگی و تاریخی مد نظر قرار دارد، تصریح کرد: با این وجود معلوم است که اولویت ما در استان پرداختن به روستاهاست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان محور در طرح تحول روستایی به شمار می‌روند، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ همیشه با استفاده از جوشش‌ها و ظرفیت‌های درونی باید مشکلات را حل کنیم. لذا اعتقاد ما بر این است که این ظرفیت در مردم روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یک پروسه کارشناسی و بی‌نظیر طرح‌های هادی هزار و 113 روستا در 18 ماه به نفع مردم روستا بازنگری شد، تاکید کرد: دهیاران از باب مدیریت روستا باید روستاییان را برای حل مشکلات روستا بسیج کنند. همچنین فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه هماهنگی و انسجام داشته باشند.

نظری عنوان کرد: حفظ روستا، مولد بودن آن، تثبیت جمعیت روستایی، مهاجرت معکوس، اشتغال، معیشت و تامین زیرساخت‌ها در طرح تحول روستایی مدنظر است.

وی که امروز به همراه معاونان خود عازم شهرستان ششتمد شده بود در بدو ورود به شهرستان ششتمد، راهی روستای سنجرد شد و با حضور در مزار شهدای این روستا به مقام والای شهیدان گلگون کفن ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنان را گرامیداشت.

نظری در ادامه سفر خود از سد مخزنی سنگرد در این شهرستان بازدید کرد. کارکرد سد مخزنی سنگرد، تامین آب کشاورزی و حوزه صنعت این شهرستان است که در سال‌های اخیر دچار چالش هایی شده است.

وی از محل احداث دو کارخانه شرکت صنایع ریخته‌گری و فولاد بازدید کرد و دستورات مقتضی لازم را برای ساخت و تجهیز این واحد‌های تولید صادر نمود.

دیدار با مردم در برخی روستاها و شهرستان ششتمد، جلسه بادهیاران برای پیگیری طرح تحول روستایی و بازدید از چند طرح صنعتی از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در شهرستان ششتمد بود.

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود خود به شهرستان ششتمد، راهی روستای سنجرد شد و با مردم این روستا گفتگو کرد.

مقام عالی دولت در خراسان رضوی همچنین با حضور در مزار شهدای این روستا به مقام والای شهیدان گلگون کفن ادای احترام کرد و یاد و خاطر همه آنان را گرامیداشت. در این بین استاندار خراسان رضوی در طرح کاشت 1 میلیارد درخت در کشور، یک اصله نهال در این روستا غرس کرد.

نظری در ادامه سفر خود از سد مخزنی سنگرد در این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک مسائل آن را با کارشناسان بررسی کرد. کارکرد سد مخزنی سنگرد، تامین آب کشاورزی و حوزه صنعت این شهرستان است.

استاندار خراسان رضوی همچنین از محل احداث دو کارخانه شرکت صنایع ریخته‌گری راه ابریشم سربداران و فولاد مکران ثانی بازدید کرد و دستورات لازم را برای ساخت و تجهیز این واحد‌های تولیدی صادر نمود و دستور رفع موانع اجرای این پروژه‌ها را داد.

بازدید از محل راه‌اندازی واحد تولیدی گروه یادگار که با هدف تولید 12 میلیون جوجه گوشتی در سال بنا است فعالیت کند، از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید