۳۶۵ تبعه خارجی فاقد پروانه‌کار در کارگاه‌های تولیدی مشهد شناسایی شدند

مسوول حوزه بازرسی مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد گفت: ۳۶۵ تبعه خارجی فاقد پروانه‌کار در بازرسی از کارگاههای تولیدی محدوده حرم مطهر رضوی شناسایی شدند.

به گزارش اعتمادساز، محمد کمالیان روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با حضور بازرسان کار و فعالان گشتهای اتباع خارجی مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد، افزود: در راستای اجرای طرح ضربتی گشت بازرسی فعالیت اتباع خارجی در کارگاههای تولیدی، بیش از ۸۵ فقره گشت بازرسی مشترک ویژه به کارگیری اتباع از صنوف محدوده سه کیلومتری حرم مطهر رضوی طی روزهای ۱۳ تا ۲۳ آبان ماه انجام شد.

وی بیان کرد: این گشت ها منجر به بازرسی از هزار و ۵۱۷ کارگاه تولیدی شد و شناسایی اتباع غیر مجاز در آنها، جریمه ۲ هزار و ۱۱۰ نفر- روز را برای کارفرمایان در پی داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: رویکرد و هدف اصلی ما اجرای منسجم و برنامه ریزی دقیق جهت اجرای طرح مزبور مبنی بر شناسایی اتباع فاقد مجوز در کارگاههای تولیدی است که در این راستا مطابق با مقررات مندرج در مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان متخلف جریمه و به آنان ابلاغ می شود.

محمد امین بابایی تاکید کرد: اجرای منسجم و برنامه ریزی دقیق طرح ضربتی گشت اتباع خارجی در زمره اهداف اصلی ما بوده و تاکیدمان بر این است که در بکارگیری اتباع خارجی باید تمام شرایط قانونی لحاظ شود.

در پایان این نشست مقرر شد به منظور بازدارندگی کارفرمایان از بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار، مدت زمان بکارگیری مطابق با میزان همکاری اتباع با کارفرما لحاظ گردد و نیز کارشناس مسوول حوزه بازرسی با مدیران مجتمع های تجاری نیز نشستی برگزار کند تا در خصوص عدم عقد قرارداد و بکارگیری اتباع خارجی توجیه شوند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید