افزایش ۳۳ برابری اعتبارات آموزش و پرورش سرخس نسبت به سال قبل

فرماندار سرخس گفت: اعتبارات آموزش و پرورش سرخس نسبت به سال قبل ۳۳ برابر افزایش داشته است.

به گزارش اعتمادساز، حسن نوری‌زاده در اجلاس مدیران مدارس شهرستان سرخس با بیان اینکه مجموع آموزش و پرورش سرآمد همه حوزه‌ها است و در همه بازدید شهرستانی به مدارس سر می‌زنم، گفت: نیروی مدیران جوان دارای علاقه، توانمند و انقلابی می‌تواند آینده روشنی را برای شهرستان سرخس رقم بزند.

فرماندار سرخس بیان کرد: اعتبارات آموزش و پرورش سرخس نسبت به سال قبل ۳۳ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش بر حمایت و همگرایی است و در این حوزه توجه به سند تحول بنیادین شده که براساس آن باید نگاه در داخل باشد و با ظرفیت‌های داخلی اقدام کرد در حالی که در دولت گذشته به سراغ سند ۲۰۳۰ رفتند که مربوط به خارجی‌ها بود.

نوری‌زاده با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش و پرورش مجموعه نخبگان جامعه هستند، گفت: یکی از اقدامات در حوزه سند تحول بنیادین، بحث رتبه‌بندی معلمان بود که انجام شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش سرخس افزود: تقویت فنی و حرفه‌ای و عدالت آموزشی نیز جزو برنامه‌های دولت است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در کنکور شاهد تحول بودیم و این آزمون دو مرحله‌ای شد و ساختار جدید کنکور و پذیرش در دانشگاه نزدیک به عدالت شد.

نوری‌زاده با بیان اینکه در حوزه شهرستان سرخس میز خدمت از فرمانداری به بین مردم رفته است، گفت: حرکت همگرایی جامعه شیعه و سنی و اتحاد بین مدیران سرخس باعث شده که شهر سرخس به عنوان یک شهر امن و متحد معرفی شود.

مدارس ما باید مدارس تراز انقلاب باشد

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیر نقش بسیار اساسی در تربیت نسل جوان و نوجوان دارد، گفت: باید انسان‌های مفید برای جامعه و بشریت تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری عنوان کرد: انقلاب برای حزب و شخص نیست، انقلاب برای اسلام است و همه ما باید سرباز اسلام و انقلاب باشیم و اگر سرباز نباشیم خوار و ذلیل می‌شویم.

وی گفت: این دولت نیاز به مدیران جهادی دارد و مدارس ما باید مدارس تراز انقلاب باشد و مدیران باید در این باره هدف و برنامه، نظارت داشته باشند.

امام جمعه سرخس اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان باید مدرسه موفق و تراز را در پایان سال معرفی کند.

بختیاری افزود: مدرسه‌ای که مدیر جهادی دارد و در آن پایگاه بسیج، هیئت، گروه جهادی فعال است و فعالیت‌های فرهنگی، تحول علمی و عملی، خروجی خوب علمی کنکور وجود دارد و بیشترین حضور را در راهپیمایی‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی دارد به عنوان مدرسه تراز انقلاب اسلامی معرفی شود.

مبلغ ۶ میلیارد تومان به عنوان سرانه به حساب مدارس دولتی واریز شده است

سرپرست آموزش و پرورش سرخس نیز در این جلسه با بیان اینکه در پروژه مهر امسال، ۴۰ کلاس درس در سرخس افتتاح می‌شود، گفت: مبلغ ۶ میلیارد تومان به عنوان سرانه به حساب مدارس دولتی واریز شده است و یک میلیارد دیگر نیز به زودی به حساب مدارس واریز می‌شود.

احمد صفائی از اخذ ۱۱ سند تک برگ برای مدارس سرخس خبر داد و گفت: ۹۵ درصد مدارس شهرستان با همراهی آستان قدس رضوی برای سنددار شدن نقشه‌برداری شدند.

وی به ساماندهی منازل سازمانی آموزش و پرورش سرخس اشاره و عنوان کرد: برخی افراد ۱۰ تا ۱۵ سال به ناحق در این منازل نشستند که با تذکری که داده شد چند منزل تحویل داده شد و به زودی براساس امتیاز تحویل همکاران می‌شود.

صفائی با اشاره به تخلیه طبقه پایین ساختمان دکتر دوستکام و پژوهش‌سرای شهید علاقه‌مندان، گفت: این بخش از ساختمان در اختیار بخشی بود که ارتباطی با آموزش و پرورش نداشت که با نامه‌ای که زدیم این ساختمان تحویل هنرستان و مدارس شده است و اکنون اجاره بهای املاک آموزش و پرورش ماه به ماه پرداخت می‌شود و در این باره از مجموعه قضایی تشکر می‌کنم.

سرپرست آموزش و پرورش سرخس عنوان کرد: چندین مدرسه از جمله مدارس پویا، الزهرا و مدرسه روستای ابراهیم آباد در پروژه مهر آماده‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از خدمات دولت سیزدهم، ۷۰ میلیارد تومان نوسازی مدارس انجام شده است، گفت: بیش از ۶۲۰۰ متر مربع با میانگین متری ۱۲ میلیون تومان نوسازی فضای آموزشی داشتیم.

صفائی از کلنگ‌زنی دو مدرسه خیری در روستاهای کلاته صاحبداد و تام مختار خبر داد و گفت: دو مدرسه دیگر نیز در مرحله تفاهم با خیر هستیم و یک مدرسه ملی عشایری نیز در برنامه ساخت است که هزینه این مدرسه عشایری متری ۲۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش سرخس از آسفات ۴ مدرسه خبرداد و عنوان کرد: هر مدرسه‌ای که نیاز به آسفالت دارد طبق دستور فرماندار، دهیار آن روستا موظف است آنجا را آسفالت کند.

وی به افزایش اعتبار خانه معلم سرخس از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد و  ۲۰۰ میلیون تومان اشاره و عنوان کرد: اجرای این پروژه در مرحله مناقصه است و در پایان امسال اجرای پروژه شروع می‌شود و تا سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود ضمن اینکه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تعمیرات مدارس اختصاص داده شده است.

صفائی بیان کرد: طرح‌های مختلفی توسط دولت سیزدهم با عنوان شهدای گرانقدر برای محرومیت‌زدایی در آموزش و پرورش در حال انجام است.

سرپرست آموزش و پرورش سرخس بیان کرد: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش سرخس نسبت به سال گذشته ۳۳ برابر افزایش داشته است.

وی به برنامه‌های مختلف پرورشی اشاره و عنوان کرد: برگزاری محفل جشن برای ۵۰۰ روزه اولی دختر، کسب رتبه سوم نهج البلاغه کشور توسط دانش‌آموزان سرخسی، برگزاری آیین احل من العسل، برگزاری برنامه‌های مختلف اوقات فراغت در تمام رشته‌ها و حضور پرشور دانش آموزان در مراسمات دینی مذهبی بخشی از برنامه‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش سرخس در چند ماه گذشته بوده است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید