معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی گفت: از سرمایهگذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور حمایت میکنیم.
به گزارش اعتمادساز، یوسف بیدخوری در حاشیه جشنواره سیب، گردشگری و صنایعدستی شهر بار با بیان اینکه از سرمایه گذاران حوزه گردشگری و توسعه صنعت گردشگری حمایت میکنیم، افزود: ایجاد ظرفیتهای اقامتی و بازارچههای صنایعدستی موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال زایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره سیب، گردشگری و صنایعدستی در شهر بار شهرستان نیشابور آغازی برای توسعه گردشگری و رشد اقتصادی این شهر است، امیدواریم از ظرفیتهای گردشگری این شهر به خوبی استفاده شود.
بیدخوری به نقش مردم و مدیریت محلی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: از شورای اسلامی شهر و شهردار بار که نقش بسزایی در برگزار جشنواره سیب، گردشگری و صنایعدستی شهر بار داشتند قدردانی میکنم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد.
شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی
همچنین رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیشابور درباره برگزاری این جشنواره گفت: همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) و در هفته گردشگری جشنواره سیب، گردشگری و صنایعدستی در شهر بار این شهرستان برگزار شد.
کمال خانی افزود: این جشنواره با حضور معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، گردشگی و صنایعدستی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان نیشابور و شهر بار، ساکنان این شهر و روستاهای اطراف، گردشگران از سایر نقاط استان و باغداران در محل مدرسه عشایری جواد الائمه (ع) برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره ۱۳ غرفه به عرضه محصولات کشاورزی و باغی، گیاهان دارویی، خشکبار، عرقیات، صنایع دستی و … ساکنان شهر بار اختصاص یافته بود.
خانی تصریح کرد: شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی و تولید کننده بخشی از سیب کشور و جنوب غرب آسیا است.
وی گفت: ۹۰ درصد مردم این شهر باغدار و اغلب دارای باغ سیب هستند و سالانه ۱۰۰۰ تن سیب از باغات این شهر به کشورهای عراق و ارمنستان صادر میشود.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیشابور تصریح کرد: شهر بار با آب و هوایی معتدل و کوهستانی بیش از ۱۵۰۰ خانوار جمعیت دارد. همچنین آبشار چهار فصل، ارتفاعات، ییلاقات و طبیعت سبز باعث شده این شهر مقصد گردشگری خوبی برای مسافران کوهنوردان و گردشگران از اقصی نقاط استان و استانهای همجوار باشد.
ایسنا