فرمانده پلیسراه بردسکن گفت: علیرغم اینکه روزانه بیش از ۴۰۰۰ خودرو سبک و سنگین از جاده بردسکن به سبزوار به عنوانی یکی از حادثهخیزترین جادههای خراسان رضوی تردد دارند، اما توجهی برای رفع مشکلات آن از سوی متولیان نمیشود.
به گزارش اعتمادساز، سرهنگ حسن شاکری از وقوع ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت طی شش ماهه اول امسال در حوزه استحفاظی پلیسراه این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه در این حوادث ۱۳ نفر جان خود را از دست دادهاند.
وی با بیان اینکه از این تعداد تصادف ۸ مورد آن در محورهای اصلی و سه فقره آن در محورهای روستایی بوده است، عنوان کرد: همچنین از این ۱۱ فقره تصادف ۴ فقره آن مربوط به موتورسواران به عنوان مقصر اصلی این حوادث بودهاند.
فرمانده پلیسراه بردسکن با انتقاد از اینکه هر چند روزانه ۴۰۰۰ خودرو سبک و سنگین از این محور تردد دارند اما همچنان به عنوان راه فرعی معرفی شده است، افزود: جاده بردسکن به سبزوار به لحاظ زیرساختی با مشکلات بسیاری مواجه است.
وی با تأکید بر اینکه محور بردسکن به سبزوار از راه فرعی درجه یک باید به جاده اصلی ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: این محور از نظر زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه است.
شاکری بر تسریع رفع نقاط حادثهخیز، مشکلات زیرساختی و در نهایت دو بانده کردن محور بردسکن به سبزوار و بردسکن به خلیلآباد تأکید کرد و افزود: جاده بردسکن به سبزوار یک محور ترانزیتی و پرترافیک و یکی از راههای مهم و متصل کننده جنوب به شمال کشور است.
وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰ درصد تصادفات حوزه پلیسراه شهرستان بردسکن در محور بردسکن به خلیلآباد و ۴۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به جاده بردسکن به سبزوار است، گفت: اختلاف سطح اسفالت به خصوص در دو گردنه البلاغ ششتمد و بیجورد بردسکن، یکی از نواقص عمده این جاده است.
فرمانده پلیسراه بردسکن بیان کرد: اختلاف سطح آسفالت و نبود شانه خاکی موجب مسدود شدن جاده در زمان ریزش کوه و بارش برف میشود.
وی با اعلام اینکه کوچکترین بیاحتیاطی در محور بردسکن به سبزوار منجر به وقوع تصادف و واژگونی خودرو میشود، گفت: این محور دارای شیارها و چالههای بسیاری است که باید به صورت اساسی رفع شود.
شاکری افزود: علیرغم اینکه محورهای این شهرستان به خصوص بردسکن به سبزوار یکی از راههای بحرانی و خطرساز در استان به شمار میرود اما متأسفانه در حوزه استحفاظی پلیسراه بردسکن حتی یک کیلومتر راه دو بانده نداریم.
وی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن ۱۰۳۵ کیلومتر راه همسنگ داریم که شامل راههای اصلی، فرعی، روستایی و… میشود، خاطرنشان کرد: جادههای مواصلاتی این منطقه از مسیرهای پرترافیک و خطرناک است و این منطقه به لحاظ شاخص راه دچار عقبماندگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فرمانده پلیسراه بردسکن با بیان اینکه همه ساله شاهد تصادفات مرگباری در این محور هستیم، گفت: ضروری است تا نسبت به تعریض محور، رفع نقاط حادثهخیز، اصلاح پیچهای غیر استاندارد اقدام شود.
وی در پایان از رانندگان خواست؛ هنگام رانندگی سرعت مطمئنه و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از صحبت کردن با گوشی همراه و سبقت بیجا امتناع کنند.
ایسنا