انتقال تجربه در اتاق گفتمان اولیا و مربیان مشهد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور و معاون وزیر گفت: هدف از تشکیل اتاق گفت‌وگو اولیاء و مربیان، هویت بخشی ارتباط والدین با مربیان اموزشی ارزشمند و اثرگذار در تربیت دانش‌آموزان است.

حجت الله الماسی افزود: قبل از افتتاح اتاق گفت‌وگو، نقش اولیاء در مدارس پر رنگ بوده اما در قالب یک جایگاه مشخص نبود.

وی توضیح داد: هدف دیگر از ایجاد این اتاق، بالا بردن سطح تعامل اولیا با مربیان است؛ یعنی مادران و پدران دور هم به گفت‌و گو نشسته و در خصوص مسائل دانش آموزان و مدرسه و در ساعت مشخصی با با مربیان مربوطه در این مکان مشخص پیرامون بالا بردن اثربخشی تربیت در مدرسه به هم اندیشی بپردازند..

خانم دکتر تازیکی، کارشناس انجمن اولیاء و مربیان ناحیه چهار اظهار کرد: عصر حاضر، عصر تعامل و گفتگو هست چرا که انتقال تجربیات در هیچ کتابی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تجربه‌ای که یک خانواده می‌تواند به خانواده دیگر منتقل کند بهتر از تشریح 100 الگو رفتاری است.

تازیکی ادامه داد: در دوران کرونا، ارتباط بچه‌ها فقط تصویری و از پشت گوشی بود که این‌ها را به سمت درون‌گرایی سوق داده است و باید برنامه‌ای تدوین شده تا فرزندانمان از این انزوا خارج شوند.

فروغ دهقان‌پور؛ مدیر مدرسه تبیین کرد: آموزش و پرورش سازمانی هست که با نیروی انسانی به خصوص نوجوانان سر و کار دارد و نقشش باید کمک به نوجوانان برای گذر از پل خطرناک نوجوانی و باشد تا به سلامت عبور کنند و به جوانی برسند.

 

نویسنده: عاطفه وفاییان

دیدگاهتان را بنویسید