مردم خراسان رضوی ۵۰۵ میلیارد ریال برای کمک به محرومان صدقه پرداختند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: مردم این استان طی یک سال گذشته با پرداخت ۵۰۵ میلیارد ریال صدقه در حمایت از محرومان مشارکت کردند.

به گزارش اعتمادساز، رضا سلم آبادی افزود: این میزان مشارکت به صورت نقدی و در قالب های مختلف جمع آوری صدقات توسط مردم پرداخت شده و بر این اساس خراسان رضوی رتبه نخست پرداخت صدقات توسط خیرین و نیکوکاران را در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد خراسان رضوی طی ماه مبارک رمضان امسال در تمامی طرحهای اجرایی شامل توزیع بسته معیشتی، غذای گرم، افطاری توزیعی، پرداخت زکات و فطریه و حامی یابی برای ایتام رتبه نخست را در کشور کسب کرده همچنین این استان از جنبه شمار حامیان و واریز مبالغ حمایتی برای فرزندان یتیم و طرح محسنین در کشور رتبه نخست را به دست آورده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در استان طی سال گذشته بیش از ۴۵ هزار حامی جذب کمیته امداد شده است که ۲۲ هزار حامی از این شمار در قالب اجرای طرح “سفیران اجتماعی ” در آموزش و پرورش از میان والدین، معلمان و دانش آموزان بوده‌اند.

سلم آبادی افزود: سال گذشته ۲۰ نفر از حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور به خراسان رضوی سفر کردند و از نزدیک در جریان ارسال کمکهایشان به ایتام قرار گرفتند که از این حیث اعتمادسازی خوبی انجام شد.

وی با بیان این که هم اکنون ۵۰ هزار فرزند یتیم و محسنین در خراسان رضوی داریم ادامه داد: در مجموع خراسان رضوی دارای ۱۷۳ هزار حامی ایتام است که در این قالب دارنده رتبه نخست کشور است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید