۴۸ ساعت خدمت بی‌وقفه فرودگاه مشهد به زائران رضوی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: با توجه به ابطال و تاخیر نزدیک به ۵۰ پرواز ورودی‌ و خروجی داخلی و خارجی در ۴۸ ساعت گذشته، فرودگاه مشهد با حجم حضور بسیار زیادی از مسافران مواجه شد که خوشبختانه به خوبی این موضوع مدیریت شد.

به گزارش اعتمادساز، فرودگاه مشهد‌ از شامگاه دوشنبه (27 آذرماه) تا صبح سه‌شنبه (28 آذرماه) و نیز از ساعت 21 شامگاه سه‌شنبه‌ تا 7 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه 29 آذرماه با کاهش دید‌ افقی کمتر از حد‌ استاندارد و توقف نشست و برخاست پروازها مواجه و بسیاری از پروازها باطل شد که تداوم 11 ساعته این مه‌گرفتگی شدید دلیل اصلی ماجرای ابطال‌، تاخیر و ازدحام‌ مسافران بوده است.

محمود امانی‌بنی در این رابطه، ضمن اشاره به‌ خدمت 48 ساعت گذشته فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زائران رضوی گفت: با توجه به ابطال و تاخیر نزدیک به 50 پرواز ورودی‌ و خروجی داخلی و خارجی در 48 ساعت گذشته، فرودگاه مشهد با حجم حضور بسیار زیادی از مسافران مواجه شد.

وی با بیان اینکه تاخیر و ابطال پروازها به‌دلیل کاهش شدید دید افقی به کمتر از حد مجاز عملیاتی و همچنین کاهش ارتفاع ابر، به‌منظور حفظ ایمنی پروازها و رعایت استانداردهای هوانوردی بوده است، تاکیدکرد: در‌ این شرایط، با دستور وزیر راه و شهرسازی و‌ پیگیری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، توانستیم برای برخی پروازها، به‌‌منظور انتقال مسافران حاضر در فرودگاه مشهد پرواز جایگزین برقرار کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته ظرفیت تاکسیرانی فرودگاه و واگن‌های قطار شهری مشهد به منظور خدمات‌رسانی به مسافران و آمادگی جهت شرایط اضطراری افزایش پیدا کرد، ابراز داشت: از سویی دیگر به‌منظور مدیریت بحران و شرایط در فرودگاه، شاهد افزایش کارکنان کشیک ترمینال و حضور در بین مسافران جهت پاسخگویی، افزایش حضور نیروی انتظامی به‌منظور برقراری امنیت و نیز حضور تیم روابط‌عمومی فرودگاه مشهد در‌ راستای اطلاع‌رسانی آنلاین میان مسافران بودیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید