مدارس مشهد چه ساعتی آغاز به کار می‌کنند؟

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به تصویب شناور بودن ساعت شروع مدارس در شهر مشهد گفت: در مدارس متوسطه اول و دوم برنامه صبحگاهی در ۷ صبح برگزار می‌شود و ساعت شروع کلاس ۷:۱۵ است. همچنین برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز ۷:۱۵ صبح برنامه صبحگاهی برگزار و ۷:۳۰ کلاس شروع می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، محمود رضایی در خصوص شناور شدن ساعت شروع مدارس در مشهد اظهار کرد: شب گذشته جلسه شورای ترافیک استان در استانداری برگزار شد که مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده‌ای از حوزه معاونت آموزش متوسطه حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه شناور بودن ساعت شروع مدارس در شهر مشهد به تصویب رسید که آن را به صورت بخشنامه به همه مدارس اعلام می‌کنیم تا مدارس برنامه خود و سرویس‌ها را با آن هماهنگ کنند. در سایر شهرستان‌های استان نیز فرماندار ریاست شورای آموزش و پرورش را برعهده دارد که براساس شرایط شهرستان تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: تصمیم بر این شده که در مدارس متوسطه اول و دوم برنامه صبحگاهی در ۷ صبح برگزار شود و ساعت شروع کلاس ۷:۱۵ باشد. برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز ۷:۱۵ برنامه صبحگاهی برگزار و ۷:۳۰ کلاس شروع می‌شود. شناور شدن ساعت شروع مدارس تاثیری بر ساعت پایان ندارد.

رضایی با بیان اینکه این مصوبه در مدیریت ترافیک شهر مشهد بسیار تاثیرگذار است، عنوان کرد: تاکید ما همیشه بر این است که ادارات ساعات خود را با آموزش و پرورش تطبیق دهند؛ زیرا اگر ساعات را به گونه‌ای جابه‌جا کنیم که خارج از این فرایند باشد، تعدادی از دانش‌آموزان صبح در منزل بدون حضور والدین باقی می‌مانند یا بعد از تعطیلی مدارس ممکن است پشت درب منازل بمانند.

وی ادامه داد: ما تمایل داشتیم ساعت شروع کلاس های متوسطه اول و دوم ۷.۳۰ و ابتدایی ۸ صبح باشد اما برای مدیریت ترافیک در مشهد یک ربع جابه‌جا کردیم که تاثیر چندانی بر مسائل کاری خانواده‌ها نخواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در خصوص شروع مدارس در روز اول مهر تصریح کرد: قطعا شروع سال تحصیلی روز اول مهر خواهد بود و ما هیچ تعطیلی برای ابتدای مهر نداریم.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید