مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خرسان رضوی گفت: این اداره کل با صرف ۹۲۴ هزار تن آسفالت از تابستان پارسال تاکنون، رکورد مصرف قیر و آسفالت در طرح های بهسازی جاده ای کشور را از آن خود کرد.
به گزارش اعتمادساز، “جعفر شهامت” روز دوشنبه در آئین بهره برداری از هزار کیلومتر بهسازی جاده های استان در نیشابور افزود: از ۱۲ هزار کیلومتر راه های آسفالته خراسان رضوی بیش از ۷۰ درصد دچار آسیب و مشکل بود، در مجموع ۳۷ درصد راهها دارای آسیب دیدگی سنگین بود.
وی گفت: پارسال سه هزار کیلومتر از راه های شریانی، اصلی و فرعی با اولویت بیشترین آسیب دیدگی را شناسایی و انتخاب نمودیم و در مصوبات سفر پارسال هیات دولت به استان توجه ویژه به ترمیم و روکش این آسفالتها معطوف شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طرح بهسازی آسفالت راه ها از تابستان پارسال آغاز و تاکنون هزار و ۱۷۳ کیلومتر راه تا امروز بهسازی انجام شده است.
شهامت بیان کرد: ۳۴۲ کیلومتر از این متراژ لکه گیری با آسفالت با قطر هفت سانتیمتر و ۶۹۹ کیلومتر روکش آسفالت بوده است، بقیه ترمیم راه ها نیز با سایر روشهای نوین ترمیم و نگهداری آسفالت نظیر “اسکراپ سیل” یا همان “آسفالت حفاظتی رویه” صوررت گرفته است.
رفع مشکلات با کار جهادی
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز بخشی از مشکلات زیاد مردم مرتفع شده اما طوری برنامهریزی کردیم تا کارها به صورت جهادی در استان پیگیری شود.
“یعقوبعلی نظری” افزود: مشکلات متاسفانه طی سالهای متمادی انباشته شده و جز کار شبانهروزی و انسجام، همت و استفاده از همه ظرفیتها حل آنها مقدور نیست و در همه موضوع ها با همین دیدگاه وارد شدیم.
وی معضل آب آشامیدنی استان را یک موضوع جدی دانست و افزود: به دنبال حل مشکلات یاد شده به ۲ صورت مقطعی و بلندمدت هستیم، البته منابع هم متاسفانه بسیار کم است و همزمان منابع هم باید تامین شود که کار را سختتر میکند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۴ طرح تحول عمرانی و زیرساختی در استان طرحریزی شده که یکی از آنها طرح تحول روستاها با استفاده از ظرفیت دهیاریها و ساکنان روستا است.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
ایرنا