ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد

شهردار مشهد با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی شهرداری مشهد گفت: کلنگ احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی به‌عنوان دومین پروژه بزرگ مشارکتی شهرداری به‌زودی در حاشیه شهر به زمین زده خواهد شد.

به گزارش اعتمادساز، محمدرضا قلندر شریف در حاشیه افتتاح فاز یک و دو مجتمع دو هزار و ۱۲۰ واحدی شاملو واقع در رسالت ۸۱ که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مشارکتی هستیم که در قالب دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد با واگذاری زمین و پروانه در این پروژه مشارکت داشته است، افزود: خوشبختانه این پروژه از آن دست پروژه‌هایی است که تأسیسات روبنایی و خدماتی آن از جمله مسجد، مدرسه، فضاهای فرهنگی، تجاری و فضای سبز از ابتدا پیش‌بینی‌شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: امروز در فاز یک و دو حدود یک هزار و ۱۲۰ واحد به بهره‌برداری رسید و هزا واحد باقی‌مانده نیز تا آخر سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

قلندر بااشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که موردتوجه مدیریت شهری قرار دارد، مشارکت در ساخت مسکن است خاطرنشان کرد: در همین راستا به‌زودی دومین پروژه بزرگ مشارکتی در حوزه ساخت مسکن در محدوده شهرک شهید رجایی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه که به‌صورت مشارکتی میان شهرداری مشهد، سازمان بازآفرینی شهری کشور و بخش خصوصی اجرا می‌شود، چهار هزار و ۵۲ واحد مسکونی باهدف بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده ساخته خواهد شد.

شهردار مشهد ادامه داد: از ابتدا بارها اعلام کرده‌ایم که به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت نگاه ویژه‌ای داشته و از سرمایه‌گذاران حمایت خواهیم کرد و خود را رقیب سرمایه‌گذاران نمی‌دانیم بلکه رفیق سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه شهری خواهیم بود.

قلندر با اشاره به اینکه در کنار این موارد خبرهای خوش دیگری در حوزه ساخت مسکن در آینده خواهیم داشت، افزود: جا دارد به‌عنوان خادم کوچک مردم مشهد به‌ویژه ساکنان حاشیه شهر از حمایت‌های تمامی مدیران استان به‌ویژه تولیت معزز آستان قدس رضوی که در واگذاری زمین جهت ساخت مسکن و فضای سبز در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر کمک زیادی داشته‌اند، تشکر کنم و امیدوارم این روند حمایتی و تعامل خوب درراستای رفع مشکلات حاشیه شهر ادامه داشته باشد.

محمدهادی محمدی مقدم معاون شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه با ارائه زمین و پروانه از سوی شهرداری و ساخت از سوی بخش خصوصی اجرایی شده است.این مجتمع ۲ هزار و ۱۲۰ واحدی در زمینی به وسعت ۱۶هکتار و زیربنای ۲۸۰هزار مترمربع واقع در رسالت۸۱ احداث‌شده و امروز فاز یک و دو آن به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سعی شد دراین پروژه سرانه‌های مختلف خدماتی، آموزشی، تجاری و فضای سبز نیز موردتوجه قرارگرفته و همزمان اجرا شود.

محمدی مقدم اظهارداشت: یک هزار و ۱۲۰ واحد از این پروژه در فاز یک و دو افتتاح شد و حدود یک هزار واحد دیگر نیز اکنون حدود ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

معاون شهردار مشهد بیان کرد: در مجاورت این پروژه در گذشته شهرداری پروژه هزار و ۱۰۰ واحدی امید را با مشارکت ستاد فرامین حضرت امام خمینی(ره) اجرا کرده بود.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید