عضو کمیسیون برنامه و بودجه: افزایش درآمدهای پایدار نقطه قوت دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم افزایش سهم مالیات در بودجه بوده که به افزایش سهم درآمدهای پایدار دولت منجر شده است.

به گزارش اعتمادساز، محسن زنگنه افزود: موضوع افزایش سهم مالیات در بودجه از مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاحات ساختاری بودجه بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته درآمدهای مالیاتی دولت بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافت و این درآمدها نسبت به سال قبل آن نیز ۵۶ درصد افزایش یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پارسال مالیات بخش تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت و امسال این کاهش هفت درصد مصوب شده است، افزود: با این حال همچنان طی سال گذشته شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی بوده ایم.

زنگنه خاطر نشان کرد: بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی به خاطر تورم و بخشی نیز بواسطه اضافه شدن مودیان جدید بوده است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره مالیاتی توانسته بسیاری از بخش هایی که مالیات نمی دادند را شناسایی کند، چنانچه طی ۲ سال گذشته تعداد مودیان مالیاتی حدود ۲ برابر شده و به نوعی افرادی که مالیات نمی دادند یا مالیات ستانی از آنها پیگیری نمی شده و یا معافیت های مختلف داشته اند به جمع مودیان پیوسته اند.

زنگنه افزود: در برنامه ششم توسعه سهم درآمدهای مالیاتی ۳۵ درصد بوده که فقط در ۲ سال گذشته این رقم به بیش از ۳۰ درصد رسیده و تقریبا به اهداف برنامه ششم نزدیک شده ایم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: گرفتن مالیات عادلانه و بیشتر از فعالیت های غیرمولد و سفته بازی از موفقیتهای دولت است که با تصویب قانون مالیات بر عایدی تحول دیگری در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید