آماده‌باش تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای مقابله با اومیکرون

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از آماده‌باش تاسیسات گردشگری این استان برای پیشگیری و مقابله با سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با کنترل مسافران در مبادی مرزی و با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، مدیران، بهره‌برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری استان باید مقرراتی را رعایت کنند.

وی افزود: تشویق به تزریق دز سوم افراد ۱۸ سال به بالا، استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمع‌های غیرضروری و صیانت و مراقبت از سلامت خود و خانواده در مناسبت های مختلف از جمله مواردی است که مدیران، بهره‌برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری استان باید در مواجه با مسافران انجام دهند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به تصمیم‌های گرفته شده در جلسه فوق العاده ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ورود مستقیم و غیر مستقیم مسافران از هشت کشور آفریقایی و ورود مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی که سویه جدید کرونا در آنها زیاد بوده تا ۱۵ روز ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مدت ۱۵ روز ممنوع است گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمامی تاسیسات گردشگری ضروری است و مدیران، بهره‌برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری استان باید در اجرای شیوه نامه های بهداشتی بیشترین دقت را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی ویژه سویه جدید کرونا (اومیکرون) بتوانیم از ایجاد موج جدید این ویروس در استان جلوگیری کنیم.

استان خراسان رضوی با بیش از ۲۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۸۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۳۰۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۲ هزار و ۱۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۵۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۷۱ دُز اول، ۵۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۹۷ دُز دوم و پنج میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده به ۱۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ دُز رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید