شرط تحقق فروش ۳۸۱ هزار میلیارد تومان نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

یک عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: باتوجه به میزان صادراتی که در ماه‌های اخیر داشتیم و با توجه به قیمت‌های اخیر نفت در بازار به نظر می‌رسد ارقام واقع بینانه دیده شده است، به شرطی که امیدی به توافق در برجام باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف 210101، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف 210102و منابع مربوط به سه درصد (3%) مندرج در ردیف 210109جدول شماره (5) این قانون معادل سه میلیون و هشتصد و هجده هزار و چهارصد و پنجاه میلیارد (3.818.450.000.000.000) ریال تعیین می شود. صادرات فرآورده های نفتی مشمول این حکم نیست.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی فروش 381 هزار میلیارد تومانی نفت که در لایحه بودجه 1401 عنوان شده است، اظهار کرد: میزان فروش با توجه به وضعیت 6 ماه اخیر را می‌توان برآورد کرد، طبق گزارش‌های غیررسمی میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که البته بدون در نظر گرفتن توافق برجام است.

وی افزود: اگر در مذاکرات جاری توافق شود، وضعیت متفاوت خواهد بود، یعنی اگر درآمدها افزایش پیدا کند دولت متمم بودجه ارائه خواهد داد.

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: در هر حال باتوجه به میزان صادراتی که در ماه‌های اخیر داشتیم و با توجه به قیمت‌های اخیر نفت در بازار به نظر می‌رسد ارقام واقع بینانه دیده شده است.

وی تاکید کرد: تحقق رقم فروش 381 هزار میلیارد تومانی نفت به شرطی است که همین وضعیت در مذاکرات باشد یعنی امیدی به حصول توافق باشد، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد با توجه به سوابقی که در خصوص اقدامات امریکا در دست است اولین اقدامات علیه ما تشدید فشار برای جلوگیری از خرید نفت ایران توسط چین است.

میرزایی یادآور شد: بهرحال ما اکنون در شرایطی هستیم که باید مذاکرات را به سمتی هدایت کنیم که دچار تنگنا و مشکل نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید