در گفتمان پیش رو سعی داشته تا وضعیت بودجه بندی شهرداری در خصوص وضعیت اتوبوسرانی مشهد را بررسی نموده و همچنین پروژههای زوده بازده شهرداری را تعریف کنیم.
به گزارش اعتمادساز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و عضو شورای شهر با توجه به وضعیت شرکت اتوبوسرانی بر اساس مصوبههای جدید گفت: شهرداری مشهد هزار و 700 دستگاه اتوبوس برای ناوگان شهری در نظر گرفته که هزار و 500 عدد از این اتوبوسها فعال و در حال سرویس دهی به مردم است.
مجید نژاد حسین افزود: 10درصد از این ناوگان شهری از دایره ارائه خدمات به مردم خارج بوده و به صورت دورهای در حال تعمیر و چکابهای آن است.
وی بیان کرد: شورای ششم شهر مشهد مصوبه خرید 409 دستگاه اتوبوس را تایید کرده که از ابتدای این دوره تا کنون 192 دستگاه اتوبوس خریداری شده و وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.
نژاد حسین ابراز کرد: ورود اتوبوس های خریداری شده به ناوگان شهری به صورت مرحلهای بوده و تا پایان سال 217 اتوبوس دیگر وارد چرخه سرویس دهی و خدمات شهری میشود.
وی در خصوص بودجه تخصیص داده شده به خرید اتوبوس توضیح داد : اگر چه تامین بودجه اتوبوس های شهری به عهده دولت بوده اما شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه خریداری و هزینه نگهداری اتوبدسها را به شهرداری محول کرده و تمام این بودجه را شهرداری تخصیص داده و بر این اساس ناوگان مورد نیاز را تامین کرده است.
نژاد حسین در پاسخ به خبرنگار اعتمادساز پیرامون حواشی کمبود بودجه همیشگی شهرداری تصریح کرد: این ناوگان به ارزش 3هزار میلیارد ریال به صورت اوراق بهادار و همچنین تهاتر زمینهای شهرداری خریداری شده که این تهاتر همان زمینهای چند صد متری شهرداری است و با عقد قرارداد ما بین سرمایهگذاران و سهامداران و شرکتهای فروشنده به نتیجه رسیده است.
وی پروژههای زود بازده شهرداری را اینگونه شرح داد: پروژههای زود بازده به صورت چند فاز تنظیم شده که فاز یک و دو این پروژهها انجام و فاز سه در مرحله آغاز است که این پروژهها بر اساس نظرسنجی و درخواست های مردمی طراحی و اجرا میشود.
نژاد حسین ادامه داد: این پروژههای زود بازده بر اساس بودجه تصویب شده در شورای ششم صورت گرفته و اگر این پروژهها در زمان مقرر به پایان نرسد و به شورای هفتم موکول شود، بایستی در تدابیر کاری همچون: انتخاب پیمانکار ونظارت، هماهنگی حداکثر برسد چرا که این پروژهها بر اساس درخواست مردمی در 80 محله مشهد طراحی شده است.
نژاد حسین در پایان با اشاره به بودجه 10 میلیاردی در نظر گرفته شده در خصوص پروژههای زود بازده مشهد اظهارکرد: با توجه به دستاوردهای شهرداری و تخصیص این بودجه هماکنون مشهد با 2هزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز به افزایش ناوگان برای رسیدن به شرایط ایدهآل دارد.
نویسنده: مریم طاهری