۸۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات فرودگاه گناباد تخصیص یافت

فرماندار گناباد گفت: ۸۰ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال برای تامین تجهیزات فرودگاه این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش اعتمادساز رضا نصیری افزود: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال برای تامین ایراستارت اواخر اسفندماه سال گذشته تخصیص و دستگاه مذکور تامین و در فرودگاه مستقر شد.

وی ادامه داد: چهار دستگاه جدید شامل گراند پاور، پله جدید، ایر کاندیکشن (خنک کننده داخل کابین هواپیما) و دستگاه کشنده با تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریال طی یک ماه آینده در فرودگاه این شهرستان مستقر می شود.

فرماندار گناباد با اشاره به پیگیریها برای انجام پروازهای غیر مسافری و آموزشی در کنار پروازهای مسافری در فرودگاه گناباد گفت: هر اندازه تعداد پروازهای این فرودگاه بیشتر شود قدرت مطالبه گری و چانه زنی برای افزایش امکانات و تجهیزات این فرودگاه افزایش خواهد یافت.

نصیری افزود: تاکنون ۳۴ پرواز از طریق فرودگاه گناباد در مسیر تهران و گناباد و عکس آن انجام شده است.

مرحله نخست بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خردادماه سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است اما با توجه به تحولات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این فرودگاه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

علاوه بر این مقدار، هزار میلیارد ریال هم طی امسال برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد اختصاص یافته است که روند تخصیص و اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می‌شود.

هم اکنون هفته‌ای یک پرواز توسط شرکت هواپیمایی وارش در مسیر تهران به گناباد و عکس آن از طریق فرودگاه گناباد انجام می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید