۳۷۱ پرونده اقتصادی خراسان رضوی مصوبه اجرایی گرفت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع ۴۷۱ پرونده اقتصادی که در سفرهای درون استانی به شهرستان‌های این خطه تشکیل شده‌ تاکنون ۳۷۱ پرونده مصوبه اجرایی گرفته است و در تلاشیم پرونده‌های ستاد تسهیل استان را نیز به صفر برسانیم.

به گزارش اعتمادساز، امین سلیمان‌پور روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رشتخوار افزود: این آمارها نشان از حرکت رو به جلوی رشد و توسعه صنعتی در خراسان رضوی دارد.

وی در ادامه به مسایل حوزه فولاد شهرستان رشتخوار اشاره و اظهار کرد: برخی مشکلات این بخش به حوزه کشوری باز می‌گردد اما برخی دیگر در سطح استان قابل برطرف شدن است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی مجموعه‌های فولادی شهرستان رشتخوار بخش بزرگی از مشکلات و نارضایتی‌های اجتماعی مردم منطقه برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشتخوار نیز در این نشست گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر دیگر توانی برای تولید و توسعه در حوزه کشاورزی و دامداری برای دست‌اندرکاران این حوزه باقی نگذاشته‌ است.

حسین باهوش افزود: بر این اساس و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در حوزه فولاد شده، این خطه به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و ما می‌توانیم در تولید و اشتغال صنعتی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه فولاد، تهیه و تامین خوراک مورد نظر، تامین آب و ارایه تسهیلات از مهم‌ترین مشکلات کنونی است.

فرماندار رشتخوار با بیان این که توسعه صنعتی در این خطه کمک خوب و موثری به حوزه اشتغال خواهد کرد افزود: بر این اساس طرح فولاد “شکفته” با بیش از هزار و ۲۰۰ نفر نیروی بیمه‌ای در سطح کشور تاکنون ۹۰ درصد در حوزه کنسانتره، ۲۵ درصد در بخش گندله و ۲۵ درصد در قسمت تولید آهن اسفنجی پیشرفت فیزیکی داشته‌است.

باهوش گفت:همچنین گروه صنعتی تجاری فولاد “آروند نوین” با صد در صد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی که به همراه جمعی از مدیران بانکها و دیگر حوزه های اقتصادی در این نشست حضور داشتند از طرحهای فولاد شکفته و مجتمع فولادی آروند نوین رشتخوار بازدید کردند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید