۳۴ طرح ایمنی در راه‌های خراسان رضوی افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طرح ایمن‌سازی ۱۸ قطعه پرحادثه جاده‌ای و ۱۶ طرح مرتبط با ایمنی راه‌ها در این استان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اعتمادساز، جعفر شهامت افزود: در بخش ایمنی راه، طرح‌های ایمن‌سازی همچون نصب حفاظ ایمنی به میزان ۵۰۵ تن، خط‌کشی مسیرهای جاده‌ای به طول ۲۵ هزار و ۳۰۲ کیلومتر، بازسازی علایم ترافیکی در سه هزار و ۷۰۱ مترمربع سطح جاده و اجرای ۴۹ هزار و ۶۹۲ متر روشنایی طولی و نقطه‌ای به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: ۱۸ قطعه پرتصادف استان نیز که ایمن شده در این ایام به بهره‌برداری رسید و عملیات رفع خطر از ۱۸ نقطه پرتصادف دیگر استان نیز با بیش از هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: برای اجرا و بهره‌برداری از ۳۴ طرح یاد شده در مجموع سه هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال هزینه شده است.

شهامت همچنین گفت: علاوه بر این ایمن‌سازی ۱۰ تقاطع در جاده‌های خراسان رضوی با ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار، اجرای نصب ۲۲ کیلومتر نیوجرسی فصلی با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای ۲۶ هزار و ۱۵۰ متر روشنایی طولی و نقطه‌ای با بیش از ۳۹۷ میلیارد ریال اعتبار در این هفته آغاز خواهد شد.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانون های مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور است و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده ها با خودروهای شخصی یا ناوگان اتوبوسی انجام می شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید