۱۲۳ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: حدود ۱۲۳ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای شامل ازته، فسفاته و پتاسه ویژه مصرف در بخش محصولات الگوی کشت در استان توزیع شده است.

به گزارش اعتمادساز، حسین عطایی سلامی افزود: این میزان توزیع کود از مجموع ۱۹۶ هزار تن سهمیه تخصیصی استان برای انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری سهمیه کودهای شیمیایی یارانه ای به استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۳ هزار تن کود توزیعی حدود ۹۶ هزار و ۲۵۱ تن آن را کود اوره، بیش از ۱۸ هزار تن آن را انواع کود فسفاته و بیش از هشت هزار را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص کشت پاییزه در استان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر کشت چهار محصول اساسی شامل گندم، جو، کلزا و زعفران به اتمام رسیده که تاکنون برای این موضوع بیش از ۳۶ هزار تن کود اوره، ۱۱ هزار تن انواع کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

عطایی با اشاره به گزارش سازمان جهانی غذا (فائو) بیان کرد: بر اساس گزارش این سازمان استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشورها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰ درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در استان خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و در این عرصه ۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید