کنگره بیماری‌های “کولورکتال” در مشهد آغاز شد

چهارمین کنگره بیماریهای کولورکتال (روده بزرگ) با حضور ۳۰۰ متخصص رشته‌های فلوشیپ کولورکتال، متخصصان و فوق‌تخصص‌های هماتولوژی و انکولوژی، گوارش، جراحی عمومی، پرتودرمانی، تغذیه، پاتولوژی، رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای کشور در بیمارستان رضوی مشهد آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، دبیر علمی چهارمین کنگره بیماریهای کولورکتال (روده بزرگ) روز پنجشنبه با بیان این مطلب گفت: سرطان‌های کولورکتال از نظر میزان شیوع در بین سرطان‌های دستگاه گوارش، رتبه نخست و در بین سرطان‌های کل بدن، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است

دکتر عباس عبداللهی افزود: باتوجه‌ به این میزان شیوع سرطان‌های کولورکتال، برگزاری چنین کنگره‌ای در کشور در راستای یادگیری، تبادل رویکردها و روندهای درمانی نوین ضرورت دارد.

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری آستان قدس رضوی، بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پنجم مرداد ادامه دارد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماریهای کولورکتال گفت: پخش همزمان جراحی زنده از اتاق عمل و جلسات تعاملی برای به اشتراک گذاشتن مطالب علمی و نیز چالش‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های کلون و رکتوم و کارگاه مراقبت‌های مربوطه از دیگر برنامه های این کنگره است.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماریهای مختلف برخوردار است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید