چین بار دیگر بر آزادسازی پول‌های مسدودشده افغانستان تاکید کرد

وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرده است که امریکا باید هرچه زوتر تحریم‌های «یک جانبه» علیه افغانستان را لغو کرده و سرمایه این کشور را آزاد سازد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان و به نقل شینهوا، وانگ ونبین؛ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه، ۱۰ جنوری گفته است: « ما از طرف امریکایی می‌خواهیم که عمیقاً اشتباهات خود را بررسی کند، مسئولیت‌های بین‌المللی خود را به دوش بکشد و هر چه سریع‌تر مسدود کردن دارایی‌ها و تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را لغو کند.»

وانگ ونبین افزوده است که هرچند نیروهای امریکا از افغانستان خارج شده است، اما عواقب ناشی از «اشغال ۲۰ ساله در افغانستان» همچنان ادامه دارد و تشدید می‌شود.

ملا برادر؛ معاون رییس الوزرای حکومت طالبان گفته بود که برفباری‌‍ اخیر بسیاری از مردم افغانستان را که به غذا و پوشاک نیاز دارند را در وضعیت دشواری قرار داده است.

او افزود که تحریم‌های اقتصادی امریکا و منجمدسازی پول‌های افغانستان بر شدت این وضعیت افزوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حرف‌های ملابرادر گفت است که مردم چین با مشکلاتی که مردم افغانستان از آن رنج می برند، همدردی می کنند.

او تاکید کرده است که امریکا باید اقدامات مشخصی را برای وضعیت مردم افغانستان روی دست بگیرد.

این در حالی است که افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، سقوط نظام و روی کار آمدن طالبان در فروپاشی اقتصادی دچار شده و مردم با رسیدن فصل سرما در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید