مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، گفت: بازه زمانی پیش بینی شده برای این پروژه ۴ سال است که به دلیل تامین اعتبارات با تاخیر روبهرو بود، اما تلاش داریم با کار مضاعف آن را جبران کنیم.
به گزارش اعتمادساز، حافظ ساداتنژاد در حاشیه بازدید از قطعه گناباد به یونسی، اظهار داشت: طول این مسیر 1700 کیلومتر است و در حال حاضر قطعه زاهدان به خاش تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد.
وی ادامه داد: قطعه خاش به ایرانشهر یکی از قطعههای سخت این پروژه بود که توسط قرارگاه خاتمالانبیا در حال اجرا است و 57 درصد پیشرفت فیزیکی و 72 درصد پیشرفت زیرسازی دارد.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، عنوان کرد: این پروژه از زاهدان قطعهبندی شده که قطعه 10 آن در نهبدان بوده و از آنجا تا شهر گناباد 23 قطعه دیگر تعریف و قراردادهای آن نیز منعقد شده است.
ساداتنژاد بیان کرد: در این مدت کار تعطیل نبوده و در حال انجام مطالعات بودهایم و با منابعی که برای پروژه دیده شده کار سرعت خواهد گرفت و کل اعتبار در نظر گرفته شده برای آن نیز 1.4 میلیون دلار است.
وی افزود: بازه زمانی پیشبینی شده برای این پروژه 4 سال است که به دلیل تامین اعتبارات با تاخیر روبهرو است که تلاش داریم با کار مضاعف آن را جبران کنیم.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، خاطرنشان کرد: قطعه زابل – نهبندان – بیرجند – گناباد – یونسی در دست اجرا قرار دارد و مسیر ریلی گناباد – یونسی قطعه 23 پروژه راهآهن از کریدور شرق کشور است.
ساداتنژاد با تاکید بر اینکه این پروژه مورد توجه رهبری است، گفت: قطعات مختلف مسیر ریلی شرق کشور از نهبندان تا یونسی پیمانسپاری انجام شده و تجهیز کارگاهها در دست اقدام است.
وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مطالعات پروژه تکمیل شده و پروژه تعطیل نبوده و احداث مسیر ریلی در دست اقدام است و همچنین با پیشنهاد دولت و وزیر راه و شهرسازی منابع مالی این پروژه مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
مجری طرح راهآهن یونسی – گناباد – چابهار، گفت: قطعه 54 کیلومتری راه آهن یونسی _ گناباد 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع مالی سالهای ابتدای شروع پروژه جوابگوی سرعت و پیشرفت کار راهآهن نبود و با همت دولت و مقام معظم رهبری این پروژه سرعت گرفته است.
ساداتنژاد بیان کرد: بر اساس برنامه این پروژه باید در سال 1404 افتتاح شود، ولی در مسیر اجرا بخشهای سختی مانند قاین به سمت بیرجند را داریم که به دلیل وجود چند کوه و صعبالعبور بودن نیازمند پل و تونل است.
تسنیم